Asiakkaitamme

iivari-mononen1920x1080

Iivari Mononen: Osaajat ja vastuullisuus esille     

Rookie Communications teki Iivari Mononen -konsernille vastuullisuusviestinnän suunnitelman syksyllä 2021, ja koska kaikilla oli niin mukavaa, laajeni yhteistyö jatkuvaksi kumppanuudeksi vuoden 2022 alusta lähtien.

Nyt Rookie muun muassa huolehtii konsernin yritysten somekanavien sisällöntuotannosta, veistää tarinoita henkilöstöstä, tuottaa vastuullisuussuunnitelmaan perustuvan vastuullisuusraportin ja auttaa nopealla reaktioajalla myös muissa tarpeissa. Säännöllisin väliajoin istutaan alas ja katsotaan isoa kuvaa, kuten kumppanuudessa asiaan kuuluu.

lähiruokapäivä-refe

Lähiruokapäivä: 17.400 kävijää verkkosivulle

Rookie on hoitanut Lähiruokapäivän (ent. Osta tilalta -päivä) markkinointia jo kahtena vuonna peräkkäin (2021-2022). Pakettiin on kuulunut laskeutumissivuston sisältösuunnittelua, videotuotantoa sekä mainonnan sisältöä ja suunnittelua kumppanimme Ubinetin kanssa. Tapahtuman verkkosivuille saatiin kampanjasta yhteensä 17 400 kävijää (2022).

Eikä me malteta olla jättämättä vielä tätäkin tähän, kun Ruokavirastossa projektia vetänyt Heidi Kohtala niin kauniisti meitä kiitteli (pari poimintaa palautteesta):

”Kampanja näkyi ja kuului mahtavasti somessa! Jopa niin mahtavasti, että lauantaina verkkosivustolla oli hetkittäin vaikeuksia pysyä kiinnostuksen perässä.”

”Yhteistyö teidän kanssa on ollut todella toimivaa sekä joustavaa. Reagoitte meidän pyyntöihin nopeasti ja saatiin todella hienoa materiaalia sekä hienot somekampanjat tulille.”

articstore1920x1080

Artic Store: 100% lisää yhteydenottoja verkosta

Joensuusta käsin valtakunnallisesti operoiva aurinkosuojauksen monitoimitalo Artic Store tuli Rookien asiakkaaksi 2020. Suunnittelulla lähdettiin liikkeelle, ja homma on jatkunut siitä saakka tuloksia tiiviisti tarkkaillen.

Kahden vuoden aikana verkkosivun yhteydenottojen määrä on kasvanut 100% ja verkkosivuliikenne 25%.

kesla1920x1080

Kesla Oyj: Osuvaa sisältöä ja looginen asiakaspolku

Kesla Oyj osallistui marras-joulukuussa 2020 Rookie Communicationsin ja Coco Investin Digituottamaan-pilottiin tavoitteenaan syventää yrityksen johtoa tuottavan digimarkkinoinnin saloihin. Mukana oli yrityksen ylintä johtoa sekä markkinointiviestinnän asiantuntijoita. Ja kehuja tuli.

"Projekti avasi aivan uudella tavalla liiketoimintaa ja digimarkkinointia. Uskomme, että projektin ansiosta saamme aikaan entistä osuvampaa sisältöä ja loogisen asiakkuuspolun´”, summasi toimitusjohtaja Simo Saastamoinen.

Yhteistyö on jatkunut muun muassa markkinointivideoiden tuottamisella.

suomityres1920x1080

Suomi Tyres: 10.000 klikkiä

SuomiTyres (tai viralliselta kaupparekisterinimeltään Lieksa Tyres Oy) otti ohjat, kun nokialaiset kaikkosivat perinteikkään rengastehtaan tontilta Lieksan Kerantiellä. Toiminta aloitettiin polkupyörien nastarenkaita, ja keväällä 2022 markkinoille lanseerattiin myös oma kesärengasmallisto. Renkaita toimitetaan on kotimaan lisäksi myös Pohjoismaiden ja esim. Saksan markkinoille.

Ensitöikseen he pirauttivat Rookielle. Pakettiin kuuluu markkinoinnin suunnittelun lisäksi myös sen jalkauttaminen rengastarroista messuosastoihin ja somepostauksesta mainosvideotuotantotihin.

Vuonna 2021 mainonta tavoitti 212.000 kohderyhmän FB-käyttäjää ja klikkauksia sivustolle kertyi 10.000 kpl.

efmg1920x1080

EFM Group: Yhteistyössä alusta saakka

Syksyllä 2021 syntyi merkittävä kolmen pohjoiskarjalaisen konepajayrityksen yhteenliittymänä EFM Group Oy, jonka viestintäkumppanina Rookie on saanut kunnian toimia alusta saakka.

Ensimetreillä EFMG:lle luotiin logo, visuaalinen ilme, verkkosivut ja muut alkuvaiheen viestinnälliset työkalut, minkä jälkeen yhteistyö on syventynyt tiiviiksi strategiseksi kumppanuudeksi ja tavoitteelliseksi jatkuvaksi tekemiseksi.

Tämän takia näitä hommia tehdään!

punamusta1920x1080

PunaMusta: Painavaa markkinointikonsultaatiota

Vähemmän tunnettu tosiasia Rookie Communicationsin toiminnasta on se, että teemme myös konsultointia parin tunnin sparrauksista hyvinkin laajoihin, useita kuukausia kestäviin toimeksiantoihin. Jälkimmäistä kategoriaa edustaa vuoden 2020 alussa tehty konsultointi painotalo PunaMustalle.

Projekti tuotti PunaMustalle kaivatun puolueettoman analyysin yrityksen markkinoinnin nykytilasta ja tukun käytännön toimenpide-ehdotuksia - joista ensimmäiset myös toteutettiin heti tuoreeltaan.

“Yhteistyö sujui erinomaisesti, ja olimme lopputulokseen tyytyväisiä. Voimme suositella Arttua ja Rookie Communications Oy:tä lämpimästi vastaaviin konsultointeihin”, todistavat PunaMusta Media Oy:n toimitusjohtaja Raimo Puustinen ja talousjohtaja Arttu Sallinen.

joensuu1920x1080

Joensuun kaupunki: Kumppanina "päivästä yksi"

Rookie Communicationsin aivan ensimmäinen toimeksianto syksyllä 2016 tehtiin Joensuun kaupungille, ja yhteistyö on kantanut tähän päivään saakka. Rookie on paitsi kaupunkikonsernin virallinen sopimustoimittaja myös aina valmis kaikkeen hauskaan.

Ja senhän kaupungin jengi hyvin tietää, joten jos jotain TÄLLAISTÄ toivotaan, puhelin pirahtaa Rookiella.     

pohjoiskarjala1920x1080

Pohjois-Karjala:
Hanke Aki virahti viraaliksi

Arttu Käyhkön kynästä (alun perin mainostoimisto Fabrikin riveissä) oli peräisin Pohjois-Karjalan markkinointia varten luotu Hanke Aki -hahmo ja kampanja. Suorakirjeellä käynnistetty ja Facebookissa jatkunut kampanja sai suorastaan räjähtävän vastaanoton ja keräsi elinaikanaan 2016-2018 noin 3 miljoonaa näyttökertaa minimaalisella mediabudjetilla. Maistiainen TÄSSÄ.

Lisäksi kampanjasta tehtiin useita lehtijuttuja, Aki sai oman t-paidan, vieraili livenä Matkamessuilla ja vaikka sun mitä.

uef1920x1080

UEF: Notkeutta akateemiseen jäykkyyteen 

Itä-Suomen yliopistolle olemme tehneet vuosien saatossa monenmoista markkinointivideoista kampanjakonsepteihin ja koulutuksista keynote-päänaukomisiin. Näitä kaikki yhdistää rento ote, mitä meiltä toivottiin ja mitä myös toimitettiin. Hästäk koskatoimitamme.

Esimerkkinä mainittakoon Jatkuvan oppimisen keskukselle toteutettu mainoskampanja MTV3:n Päivän sää -ohjelmayhteistyönä. Kampanjaan tilattiin Rookielta sekä käsikirjoitus että käytännön toteutus.

”Toiveena oli, että mainos ei olisi akateemisen jäykkä ja annoimmekin aika vapaat kädet toimistolle jo suunnitteluvaiheessa. Syntyi hauska video teemalla Aina on hyvä sää opiskella!”, kertaa markkinointisihteeri Eeva Kykkänen.

kiilax1920x1080

Kiilax Oy: Kasvua haetaan kolmella rintamalla  

Rookie Communications kiilasi Kiilax Oy:n markkinointikumppaniksi Digituottamaan-pilotissa, jossa rakennettiin yritykselle digimarkkinoinnin prosessi. Kokemukset olivat puolin ja toisin niin hyvät, että sittemmin Rookiesta tuli vahvassa kasvussa olevan yrityksen markkinoinnin pääyhteistyökumppani.

Töitä on tehty useilla rintamalla vastuullisuusviestinnästä kolme tuote/palvelukategoriaa kattavan markkinointistrategian luomiseen ja strategian käytännön toteuttamiseen - as we speak.

kotileipomosorsa1920x1080

Kotileipomo Sorsa: Brändi vahvistui ja yhteydenotot lisääntyivät  

Perinteikäs liperiläinen perheyritys Kotileipomo Sorsa haki voimakasta myynnin kasvua ja kääntyi Rookien puoleen. Syntyi markkinointistrategia, jossa kirkastettiin tavoitteet ja niitä tukevat pääviestit, luotiin uusien jälleenmyyjien hankintaa tukeva maksullisen mainonnan suunnitelma ja laajennettiin markkinointia mm. aloittamalla brändäys täysin uudelle kuluttajasegmentille.

Yhteistyön tuloksena ymmärsimme, mitkä ovat vahvuuksiamme ja kuinka niitä kannattaa hyödyntää markkinoinnissa. Brändimme on selkeästi vahvistunut ja asiakasyhteydenottojen määrä on kasvanut yhteistyön aloittamisen jälkeen”, Maria Karpathakis todistaa. 

iivarimononen480x192
ruokavirasto480x192
kesla480x192
artic480x192
mhy490x192
Parikkalanvalo-logo
emf480x192
kkes480x192
priole480x192
taksi480x192
kiilax480x192
PuMu480x192
suomityres480x192
Keti-logo
jns480x192
siunsote480x192
bjoe480x192
pikes480x192
Green Fuel-logo
mimmitkoodaa
blank-logo
blank-logo
blank-logo
kayhko

Ota yhteyttä niin jutellaan lisää!

040 594 0285
arttu@rookiecom.fi

Varaa aika Artulle!