Jotain pitäisi tehdä. Mutta mitä?

Suomeen tarvitaan joka vuosi noin 63.000 uutta työntekijää, ja vuonna 2023 uusia käsipareja syntyi maahamme 45.000.

Osaajapula tulee näin ollen pahenemaan tulevaisuudessa edelleen huomattavasti, mikä näkyy armottomana kilpailuna parhaista osaajista ja valinnanvaran myötä suurena vaihtuvuutena.

Mihin harventuva osaajajoukko suuntaa, riippuu paljon siitä, millainen maine (= työnantajamielikuva) organisaatiolla on. Siksi työnantajamielikuvaan täytyy investoida.

Mutta miten, minkä verran ja kenen toimesta?

Rookien työnantajaviestinnän auditoinnin idea on istua alas avainhenkilöiden (3-6) kanssa, kirkastaa lähtötilanne ja tunnistaa tärkeimmät kehittämiskohteet. Tällä varmistamme, että seuraavat askeleet osataan ottaa oikeaan suuntaan.

Ota yhteyttä!

 

Auditoinnissa käydään läpi kymmenen työnantajaviestinnän keskeistä osa-aluetta:

  • Tavoitteet
  • Suunnitelmallisuus
  • Tunnettuus ja maine
  • Missio, visio ja arvot
  • Työnantajalupaus
  • Sisäinen viestintä
  • Palkka ja edut
  • Rekrymarkkinointi
  • Rekrytointien onnistuminen
  • Hakuprosessi

Rookien asiantuntija alustaa jokaiseen osa-alueen ja antaa oman näkemyksensä, mikä kussakin on olennaisinta organisaationne kannalta.

Keskustelun päätteeksi kaikki auditointiin osallistuvat pisteyttävät ko. osa-alueen asteikolla 1-10.

Lopputuloksena syntyy nelikenttä, jossa jokainen osa-alue sijoittuu sen mukaan, kuinka tärkeäksi se koetaan organisaationne kannalta ja toisaalta toimintaympäristön (kilpailutilanne, sijainti, toimiala ym.) kannalta.

Auditointi auttaa yritystä selkeyttämään työnantajaviestinnän isoa kuvaa, mutta se auttaa myös löytämään lyhyen aikavälin kehittämiskohteet. Näin liikkeelle päästään heti.

Aikaa työpajaosioon menee noin kaksi tuntia, ja se tapahtuu sähköisellä Fasplat-alustalla. Tätä varten jokainen osallistuja tarvitsee tietokoneen tai kännykän. Työpaja pystytään helposti toteuttamaan myös etänä tai hybridinä.

Auditoinnin hinta on 790 € (alv 0)

Annamme auditoinnille Rookie-takuun: jos ette koe saaneenne siitä merkittävästi apuja, laskulla voi heittää vesilintua. Jos taas auditointi johtaa laajempaan yhteistyöhön, hyvitetään kustannus seuraavassa vaiheessa. Käytännössä investointi on siis ajallinen – ja tämä parituntinen aiheelle kannattaa uhrata, siinä määrin kriittisiä asioita veto- ja pitovoima tulevat olemaan.

Tavoitteemme on, että auditointi on vasta alkua pitkässä ja tuloksellisessa yhteistyössä, ja näin on iloksemme usein myös tapahtunut. Auditoinneista saamamme palaute on ollut poikkeuksetta tätä:

“Saitte hyvin kiinni, missä vielä askelmerkkejä etsitään. Esiin nousi myös hyviä tärppejä. Uskon, että tästä on yhteistä keskusteltavaa jatkossakin.”

“Kävimme tiivistelmän yhdessä läpi ja hyvin olitte saaneet puettua ajatuksemme sanoiksi. Milloin voimme istua alas ja puhua jatkosta?”

“Kai teette tarjouksen jatkosta?”

Ota yhteyttä alla olevalla lomakkeella!

T. Arttu ja Antti

Ota yhteyttä

Autamme asiakkaitamme voittamaan kilpailun osaajista, joiden perässä ovat kaikki. Ja pitämään heistä myös kiinni.

Asiakkaitamme

Taksi Itä-Suomi
Punamusta
Phillips Medisize
Mimmit koodaa
Joensuu
Iivari Mononen
EFM Group
Siun Sote
Suomi Tyres
Soimu
Öljypiste
Kesla
Parikkalan Valo
Orimattila
Eläkeliitto
Oma Häme
Destia

Jos et meitä usko, usko asiakkaitamme

”Rookielta saimme heti rohkean ja muista erottuvan tarjouksen, joka jo itsessään herätteli nauruhermoja. Työskentely Rookien tiimin kanssa oli saumatonta, ja voin lämpimästi suositella yhteistyötä.”
Projektipäällikkö Anssi Kekkonen, Karelia-amk
”Sujuva ja tehokas työskentely Rookien kanssa auttoi meitä tunnistamaan omat vahvuutemme työnantajana. Arvostamme Rookiessa erityisesti sitä, että hommat sujuvat sovitusti ja asiakkaasta välitetään oikeasti.”  
Kaupunginjohtaja Kalle Larsson, Orimattila
”Rookie on ollut viestintäkumppanimme jo viiden vuoden ajan ja pystyy reagoimaan nopeasti erilaisiin ja yllättäviinkin tarpeisiin. Asiantuntevissa, mutta silti rennoissa merkeissä yhteistyötä on mukavaa tehdä.”
Myyntipäällikkö Mika Lirkki, Parikkalan Valo Oy
”Rookien luovat toteutukset ovat olleet oivaltavia ja hauskoja, ja yhteistyö on ollut todella ketterää. llman Rookieta puhuvat lampaat eivät olisi markkinoineet aitapaaluja Iso-Britanniassa.” 
Markkinointipäällikkö Juha Pelli, IIvari Mononen Group
”Rookien kanssa on jumpattu menestyksellä jäsenhankintaa somekanavissa, joten yhteistyötä on ollut mielekästä jatkaa.”
Viestintäpäällikkö Janne Kettunen, Eläkeliitto