Jotain pitäisi tehdä. Mutta mitä?
Suomeen tarvitaan joka vuosi noin 63.000 uutta työntekijää, ja vuonna 2023 uusia käsipareja syntyi maahamme 45.000.
Osaajapula tulee näin ollen pahenemaan tulevaisuudessa edelleen huomattavasti, mikä näkyy armottomana kilpailuna parhaista osaajista ja valinnanvaran myötä suurena vaihtuvuutena.
Mihin harventuva osaajajoukko suuntaa, riippuu paljon siitä, millainen maine (= työnantajamielikuva) organisaatiolla on. Siksi työnantajamielikuvaan täytyy investoida.
Mutta miten, minkä verran ja kenen toimesta?
Rookien työnantajaviestinnän auditoinnin™ idea on istua alas avainhenkilöiden (3-6) kanssa, kirkastaa lähtötilanne ja tunnistaa tärkeimmät kehittämiskohteet. Tällä varmistamme, että seuraavat askeleet osataan ottaa oikeaan suuntaan.