Reagointi on kuninkuuslaji

Onneksi olkoon, jos olet siirtynyt markkinoinnissasi suunnitelmalliseen ja pitkäjänteiseen tekemiseen, ja varannut siihen tarkoituksenmukaisen siivun liikevaihdostasi. Se tarkoittaa, että olet hyvässä vauhdissa maratoonissasi. Muutama luumusukka… Lue lisää

Rookie Bronxcast #7

Ammattimentori Kristiina Hätinen ja mistä on hyvät johtajat tehty Kristiina Hätisen yli 20-vuotiseen toimitusjohtajauraan on mahtunut monenlaista upeista onnistumisista katkeriin potkuihin. Nyt Kristiina mentoroi… Lue lisää

Rookie Bronxcast #6

Kunnanjohtaja Jere Penttilä ja virkamiessomettamisen ihanuus Kontiolahden kunnanjohtaja Jere Penttilä on ahkera virkamiessomettaja. Bronxcastissa Jere paljastaa somestrategiansa, kertoo siitä, mihin ja miksi… Lue lisää

Elämän tarkoitus löytyi?!

Helsingin Sanomissa oli 17.10. juttu nuoresta naisesta nimeltä Johanna Huhtamäki. Mielenkiintoisen tarinan villakoiran punainen lanka oli se, että käytyään lähellä kuolemaa – eikä elämä siihenkään asti… Lue lisää

Rookie Bronxcast #5

Uutispäällikkö Anna Sievälä ja hyvän (julkaisukynnyksen ylittävän) tiedotteen anatomia Sanomalehti Karjalaisen uutispäällikön Anna Sievälän käsien kautta kulkee joka päivä kymmeniä uutisaihioita ja tiedotteita, joista osa… Lue lisää

Usko mitä puhut

Jos tavoitteena on (ja useimmiten on) tuottaa teksti / video tai muu sisältö, jolla on todellista vaikuttavuutta, on kärjistettävä. Yksinkertaistettava ajatustaan, vedettävä mutkia… Lue lisää

Rookie Bronxcast #4

Joensuun markkinointijohtaja Markku Pyykkönen ja kuinka arvot ovat kaikki kaikessa (myös) kuntamarkkinoinnissa Markku Pyykkönen on kulkenut mielenkiintoisen matkan Joensuun Popmuusikot ry:n siivousvastaavasta Joensuun kaupungin… Lue lisää

Rookie Bronxcast #3

Mika Vähäniitty ja Jet Set Barin menestyksen salaisuus! Joensuulainen Jet Set Bar se vaan porskuttaa, samassa paikassa ja samassa komennossa nyt jo 29 vuoden… Lue lisää

Brändiä, mutta vain lääkkeeksi

Suomalaisessa yrityksessä oltiin pahassa nesteessä. Markkina supistui ympärillä, liikevaihto laski ja tuloslaskelman perärivi oli pienempi kuin koskaan. Esillä oltiin ja kaikkeen osallistuttiin, mutta asiakkaita ei… Lue lisää

Rookie Bronxcast #2

Petri Varis ja Onnistuneen tapahtumamarkkinoinnin ABC! Tapahtumamarkkinointi ja kumppanuudet ovat firmalle kuin firmalle erinomainen väylä tavoittaa oma kohderyhmänsä. Mutta kuten kaiken markkinoinnin, myös sen… Lue lisää

Rookie Bronxcast #1

Mitä yrittäjyydestä on jäänyt käteen, Arttu ja Ville? Herrat Arttu Käyhkö ja Ville Moilanen testaavat podcastaamista ja juttelevat siitä, mitä heidän yrittäjäuransa on eteen tuonut. Lue lisää

Hei Rookie, minne menet?

Rookie Communications Oy:n tilikausi 2018 on nyt kirjoissa ja kansissa, eikä sitä hävetä tarvitse. Liikevaihto oli 628.000 euroa ja viivan allekin onnistuttiin saamaan… Lue lisää

Some-etiketti – selvää pässinlihaako?

Miten siellä somessa oikein toimitaan? Jo nopea Facebook-selailu osoittaa nopeasti, ettei some-etiketti ole kaikille selvää pässinlihaa. Oikeastaan somessa toimiminen on hyvin yksinkertainen juttu. Somessa toimitaan… Lue lisää

Mitä jos kuolisit huomenna?

Mitä jos saisit tietää tänään, että kuolet huomenna? Vituttaisiko? No vituttaisihan se, ainakin useimpia meistä. Mutta miten paljon? Mitä jäi… Lue lisää

Haastattelu uhmakkaassa duurissa

Minä: Jahas, päivää herra satavuotias. Mitäs kuuluu? Herra Satavuotias: Päivää. Tämä haastattelu tulee loppumaan siihen, kun sinä kysyt minulta ohjeita elämään. Lue lisää

Kunnan maine olemme me

Yhä useamman kunnan strategiassa puhutaan elinvoimasta, imagosta, brändistä ja maineesta. Niihin pitää nyt panostaa, koska ne ratkaisevat kunnan menestyksen. Panostaminen tarkoittaa viestintää ja markkinointia. Toki… Lue lisää

Kiinteistönvälittäjät jumissa laatikoissaan

Kuten tiedossa on, omistusasunto on useimmille meistä elämän suurin yksittäinen investointi, eikä sen hankintaa mielellään haluaisi kusta. Niinpä jos prosessissa käyttää ulkopuolista apua,… Lue lisää

Tee ajoissa, jos teet

On olemassa asioita, jotka tulevat joka vuosi. Kuten uudenvuodenjuhlat, vappu, juhannus ja joulu. Ja ystävänpäivä. Veronpalautukset ja Black Friday. Ja mitä näitä nyt… Lue lisää

Nuoli kerrallaan

Mainonnassa ei ole kannattanut aiemmin, eikä varsinkaan digitalisaation aikaan kannata, ampua hehtaaripyssyllä. Sillä on rauhoittava vaikutus yrityksen johtoon (”markkinoitu on, rahaakin… Lue lisää

(Melkein) ketään ei kiinnosta

Kuinka moni ihminen on kiinnostunut tuotteestasi? Hyvin harva. Oikeastaan niin harva, että oikeampi vastaus kysymykseen on ”ei kukaan” kuin ”aika moni”. Lue lisää

Projektiluontoista intohimoa

Luova työ on projektiluonteista hommaa. Esimerkiksi meillä: asiakkaalle ideoidaan ja toteutetaan tarvittavia asioita (useimmiten) hänen myyntinsä edistämiseksi. Kun markkiniointisuunnitelma tai kampanja… Lue lisää

Yllätysmomentti

Tarvitsin uudet talvirenkaat. Menin ostamaan niitä liikkeestä, jonka mainokset olivat näkyneet some-feedissäni. Mainokset olivat rentoja, hauskoja ja yllätyksellisiä. Erottuivat edukseen. Menin liikkeeseen juuri näiden mainosten… Lue lisää

Se aika vuodesta

Ja niin joulu joutui jo taas viestintään, joulu joutui jo markkinointiin. Ja printtiä pelkkää mä eessäni nään, kai somesta vain säästettiin. Kosk’… Lue lisää

Apua, harjoittelu!

Opiskelijoiden harjoittelupaikkarumba on jokseenkin kaoottista aikaa. Monesti mielekkään harjoittelupaikan löytäminen voi olla kiven takana, etenkin kun samoista paikoista kilpailevat opiskelijat eri koulutusaloilta, oppilaitoksista ja kaupungeista. Lue lisää

Yllättävän mukavalla asialla lähdin soittelemaan

Kirjoitin muutama viikko sitten siitä, kuinka puhelimesta on tullut kättemme kyborginen jatke (https://www.rookiecom.fi/valtias-puhelin-ja-sekopaiset-elohiiret/). Suhteemme puhelimeen on kaksipiippuinen, sillä samaan aikaan osa nuorista… Lue lisää