Bronxcast 175: Juuso Herranen ja case study konepajan sisäisen viestinnän kehittämisestä
Bronxcast #175
Kuten kaikki tietävät, viestintä epäonnistuu aina – paitsi vahingossa. Sisäisessä viestinnässä tämä tuntuu korostuvan: viestit eivät kulje (ja milloin kulkevat, ne ymmärretään väärin), huhut kiertävät, viestinnän pelisäännöt ovat epäselvät ja tietoa on saatavilla aina liian vähän, väärässä paikassa ja väärään aikaan.
Tämä on iso asia, sisäinen viestintä kun vaikuttaa aina mm. työilmapiiriin, työnantajamielikuvaan ja tuottavuuteen. Pahimmassa tapauksessa informaation puute voi johtaa vakaviin onnettomuuksiin.
Konepajakonserni EFM Groupissa herättiin sisäisen viestinnän kehittämiseen pari vuotta sitten. Bronxcastissa konsernin laatujohtaja Juuso Herranen kertoo, mitä he ovat asialle tehneet ja missä järjestyksessä, millaisia tuloksia on saatu aikaan, mikä on yllättänyt ja mikä on ollut hommassa haastavinta.
Kannattaa kuunnella, aihe liippaa ihan kaikkia.
Lisää EFMG:stä: https://efmgroup.fi/
Tsekkaa myös henkilöstölehti Kipinä: https://efmgroup.fi/materiaalipankki
PS: Special offer for you, Bronxcast listener! Hyödynnä ilmainen 30-60 minuutin konsultointi organisaationne työnantabrändiin ja rekrymarkkinointiin liittyen (voitte varata slotin suoraan tuolta https://calendly.com/arttukayhko tai pistäkää soittaen/meilaten).
Lupaamme että joitain uusia ideoita vastineeksi menetetystä ajasta tulette saamaan.