Bronxcast #195: Jani Lehikoinen ja case Hydro-Pena

Kategoriat Bronxcast

Bronxcast #195

Kun (rekry)markkinointia lähtee tekemään, jollain pitää erottua. Se ei ole lopulta edes kovin vaikeaa, koska kaikkien muiden viestintä on niin munatonta. Todistusaineisto erottumisen voimasta on kiistaton, mutta hierotaan sitä nyt naamaan taas yhden case-esimerkin voimalla.

Siilinjärveläisessä hydraulisylintereitä valmistavassa Hydrolinessa pähkäiltiin 2017, mistä firma löytäisi 40 uutta työntekijää, minkä kolmannen vuoron aloittaminen vaatisi. Yrityksen markkinoinnissa kehitettiin silloisen markkinointi- ja kehitysjohtaja Jani Lehikoisen johdolla idea Hydro-Penasta, kuvitteellisesta hahmosta, joka tulisi tähdittämään rekrykampanjaa.

Videosarjaan perustuva kampanja toteutettiin ja loppu on historiaa. Kun avoimeen paikkaan tuli aiemmin tyypillisesti alle 10 hakemusta, tuli niitä nyt yli 400. Kampanja tavoitti lopulta yli 200.000 ihmistä. 

Bronxcastissa nykyään Premetec Production Oy:tä luotsaava Jani Lehikoinen kertoo Hydro-Penan syntyhistorian, pelottiko lähteä moisella tavalla revittelemään, tuliko lunta tupaan, millainen kampanjan panos-tuotto suhde oli ja kuinka hakemustulvan käsittelyyn oltiin valmistauduttu – vai oltiinko mitenkään.

Pistäkää kuunnellen, kyseessä on opettavainen tarina erottautumisen tärkeydestä.  

Hydro-Penan (ja spin-off Hydro-Paten) seikkailuihin voit tutustua tuolta:

https://www.youtube.com/@HydrolineOy/playlists

Vinkkejä erottuvan kampanjan luomiseen löytyy tuolta:
https://www.rookiecom.fi/rookie-bronxcast-171-suunnittele-erotu-mittaa-tyonantajaviestinnan-salainen-resepti-a-la-rookie-osa-2-3-erotu/

 

Rookiemedia

Ota yhteyttä!