Bronxcast 83: Risto Salminen ja miksi markkinoijat ujostelevat ikäihmisiä
Bronxcast #83
Suomalaisista yli 42 prosenttia on yli 50-vuotiaita ja harmaapantterilauma kasvaa koko ajan. Ja tämä on sitä porukkaa, jolla on sekä aikaa että rahaa – ja mikä markkinointimielessä tärkeintä: halua molempia nautintomielessä myös käyttää. Samaan aikaan senioriosasto kokee, että heille ei markkinoida ja sekin vähä on ihan hanurista.
Karelia amk:n Silver Economy -hankkeen Risto Salminen on aiheeseen perehtynyt, ja Risto kertoo Bronxcastissa, millainen joukko lopunperin on kyseessä markkinoijan näkökulmasta, miksi iän perusteella rajaaminen on käytännössä mahdotonta, miksi viesti ei resonoi (vai resonoiko se?), miten ja missä ikäihmisille kannattaa markkinoida, mikä on digin ja somen rooli kyseisessä kohderyhmässä ja niin paljon muuta!
Siis piippu sytytä, mukava asento kiikkustuolissa ota ja kuulolaite täysille väännä!
PS. Aihetta sivuttiin myös tuoreessa bloogiessa: https://www.rookiecom.fi/blog/2023/06/28/puhuttelet-siis-olet/