Tarinallinen kampanja
Yksikään kampanja ei toimi, jos sisältö ei saa päitä kääntymään. Paras tapa saada tämä tapahtumaan on luoda kohderyhmään vetoava tarinallinen sisältö, josta irrotetaan useita eri “koukkuja” eri kärjillä useisiin eri kanaviin.
Ongelma: Pohjois-Karjalassa Joensuun ulkopuolisilla yrityksillä on ollut ongelmia saada opiskelijoita harjoitteluun, oppisopimuskoulutukseen ym., koska yrityksiä ja niiden tarjoamia mahdollisuuksia ei tunneta.
Ratkaisu: Toteutettiin Karelia amk:n toimeksiannosta tunnettuuskampanja, jonka ydinsisältö oli kolmeminuuttinen tarinallinen video. Videosta editoitiin kymmeniä eri mainossisältöjä, mitä kautta saatiin näkyvyyttä monikanavaisesti.
Lopputulos: 1.800 euron mediabudjetilla saatiin valtava peitto (443.000 mainosnäyttöä) ja kampanjan tavoitteena 5.500 ihmistä tutustumaan avoimiin paikkoihin.