“Saimme yli 60 hakemusta koordinaattorin tehtävään ja erinomaisia hakijoita oli eri puolilta Suomea. Rekrykampanja sai paljon positiivista palautetta hakijoilta ja erottui todella edukseen!”

Maarika Kasonen, kunnanjohtaja

Erottuvalla luovalla idealla ja tehokkaalla digimainonnalla puhtia rekrytointiin!

Heinäveden kunnalla on sama ongelma kuin useimmilla muillakin kunnilla: avoimiin työpaikkoihin on ollut vaikea löytää kiinnostuneita. Toisin kuin useimmat muut kunnat, Heinävesi päätti tehdä asialle jotain.

Aluksi kirkastettiin lähtötilanne auditoinnilla, minkä jälkeen tuotettiin Heinävesi työnantajana -sisältöosio verkkoon. Kun perusta oli kunnossa, panostettiin seuraavassa rekrykampanjassa erottuvuuteen ja ulotettiin kampanjointi koko maahan.

Tulokset:

Rekrykampanja – The Rookie way

Näin toteutimme asiakkaan rekrykampanjan:

Niputettuna

Case Heinävesi on mainio esimerkki erottuvan rekrymarkkinoinnin tehosta. Hakijoita oli moninkertainen määrä odotuksiin nähden, ja näistä täytti kriteerit niin moni, että haastatteluun otettiin jopa 10 kandidaattia.

Kuten kunnanjohtaja Maarika Kasonen totesi: ”Hakijat heräsivät tosissaan pohtimaan asumista ja työskenteltyä Heinävedellä.”

Tätä ei olisi koskaan tapahtunut perinteisellä ”huipputyyppi saa näköalapaikan”-lätinällä. Kampanja noteerattiin myös mediassa, ja siitä uutisoivat sekä maakuntalehti Karjalainen että paikallislehti Heinäveden Lehti.

Sivutuotteena erottuvat rekrykampanjat rakentavat tehokkaasti yleistä tunnettuutta. Tohdimme väittää, että merkittävä osa kampanja kautta tavoitetuista 90.000 ihmisestä muistaa Heinäveden lämpimästi, kun suunnittelee seuraavaa kotimaanmatkaansa.

Tätä mahdollisuutta nyt vaan ei kannata jättää käyttämättä. Alkuun pääsee tuolta: www.rookiecom.fi/pilotti.

Jos koette, että kokonaisuus on liian levällään kampanjointiin, korjataan tilanne tällä: www.rookiecom.fi/auditointi.  

Tiimi:

Haluatteko, että rekrymarkkinointinne jää mieleen ja tavoittaa oikeat osaajat? Olkaa yhteydessä, niin laitetaan tapahtumaan.

Ota yhteyttä!