Jos verohallinto uskaltaa, tekin uskallatte

Kategoriat Bloogie

Bloogie

“Verohallinnon sometus on parasta, mitä Suomessa on tapahtunut viestinnässä ehkä koskaan. Tai olisi, jos…”

Verohallinnon sometus on parasta, mitä Suomessa on tapahtunut viestinnässä ehkä koskaan. Tai olisi, jos siitä uskallettaisiin ottaa mallia laajemminkin. Valitettavan hiljaista on.

Ehkä se johtuu siitä, että Verohallinto ei myy mitään. Jos samanlaista settiä tuottaisi Mutikaisen Katiska ja Viehe Oy ja myisi miljoona katiskaa vuodessa, ehkä joku tohtisi lähteä hiihtämään perässä.

Ja Mutikainen nimittäin myisi. Se mitä Verohallinto niin maan mainiosti tekee – itseironista, ajankohtaista, monikanavaista, erottuvaa, simppeliä, humoristista ja pitkäjänteistä viestintää – yksinkertaisesti toimii. Se toimii harmaalla valtionorganisaatiolla, se toimii katiskakaupalla, se toimii kansainvälisellä terästehtaalla, ja se toimii torin snagarilla.

Miksi sitä eivät sitten tee kaikki? Tässä yksi teoria, palataan muihin teorioihin myöhemmin.

Kannattaa käydä vilkaisemassa, millaista näkyvyyttä ja ennen kaikkea reaktioita Verohallinto touhullaan saa aikaan. Nimittäin viisarit värisevät, ja siinä samalla on monen – varsinkin nuoremman polven kanssakulkijoiden – mielikuva ko. virastosta muuttunut varmasti = se kuuluisa brändi.

Verohallinto jatkaa valitsemallaan linjalla – kuinkas muuten – myös rekrymarkkinoinnissa. Tätä tuoretta videota

@verohallinto

Luottamus, yhteistyö, yhteinen kesä. Etsimme 100 kauppa-, hallinto-, tai oikeustieteen tai tradenomiopiskelijaa Taxation Island Suomen 54. tuotantokaudelle! Edessä on pitkä kuuma kesä viraston viettelyksissä 🔥 Hae mukaan heti tai viimeistään 28.1., kuvaukset alkavat jo 13.5.2024: vero.fi/kesatyontekija⁣

♬ alkuperäinen ääni – verohallinto

on tätä kirjoitettaessa katsottu yksin Tiktokissa 231.000 kertaa kahdessa päivässä. Villi veikkaus, että VH saa kesäpaikat täyteen. Sivuosumana se saa jälleen kerran valtavan määrän positiivista huomiota, jonka lähtökohtaisesti luulisi kelpaavan toimijalle kuin toimijalle.

Pienen pienen miinuksen annan siitä, ettei sama tyylilaji jatkunut rekrysivulla, koska odotus tällaisen mainoksen jälkeen luonnollisesti on, että jatkuisi. Sen jälkeen olisi sitten voinut tapahtua luonnollinen siirtymä viraalisesta viralliseen.

Uskokaa nyt hyvät ihmiset, kun setä sanoo ja data. Erottuva rekrymarkkinointi toimii kuin kuin tauti. Se toimii ydintehtävässään eli hakijoiden pään kääntämisessä, ja se toimii brändin rakentamisessa.

Resurssipulaan ei tässä(kään) kohtaa voi vedota. Ripaus uskallusta ja mielikuvitusta, ja aivan samalla vaivalla – ja rahalla – saa tehtyä erottuvaa ja mieleenjäävää.

Miksi siis tyytyä samaan mussunmussuun, jota tekevät kaikki? Miksi?

Kuvan lähde: Verohallinnon TikTok-kanava

Rookiemedia

Ota yhteyttä!