Kuka sinulta ostaa ja mistä heidät löydät?

Kategoriat Bloogie

Bloogie

Kuka sinulta ostaa ja mistä heidät löydät. Se on se sisimmäinen juttu, alfa ja omega, joka olisi kaiveltava esille sinunkin firmastasi. Jo noihin kahteen kysymykseen vastaaminen auttaa pitkälle. Mutta sitten kun hommasta aletaan ottaa tehoja irti, pitää kyetä vastaamaan muutamaan muuhunkin huutoon.

Meitä markkinointikonsultteja ja muita kaikentietäjiä pörrää eetterissä tiheämmässä kuni kärpäsiä sontatunkiossa. Siksi sinun on helppo harhautua kuuntelemaan erilaisia pörinöitä ja surinoita, joista yksi kehottaa soutamaan ja toinen huopaamaan.

Kaikilla meillä on sama tarkoitus, vaikka usein lähestymme sitä kukin omanlaisestamme kulmasta. Ja joskus saattaa olla, että siinä kohtaa jäävät perusasiat vähän sottaamatta.

Ihan ensin olisi hyvä miettiä, vielä kerran, vastaukset otsikon kysymykseen. Selvittää se perustaso: mistä löytyy suurin ja luontaisin kysyntä tuotteellemme. Kun se on selvitetty, on helppo aloittaa lähtötason toimet markkinoinnissa eli myynnin edistämisessä.

Sitten kun lähtötasolla hommat jyllää, voi jo alkaa vähän kuunnella niitä pörinöitäkin, että mitäs lisuketta sieltä palettiin löytyisi. Lisäkauppaa, uusasiakashankintaa, työnantajamielikuvaa, brändin kirkastusta ja niin edelleen.

Sydämellisesti suosittelen, että etenet nimenomaan tässä järjestyksessä. Liian monesti olemme tällä meilläkin saaneet todistaa tilanteita, joissa yrittäjä on ostellut kaikki mahdolliset markkinoinnin järjestelmät, filosofiat, kurssit ja koulutukset ja lähtenyt kokoamaan palettiaan vailla minkäänlaista ajatusta perusteista. Silloin ollaan jo vähän suossa, ja ainakin markkinoinnin ROI on karannut lähes saavuttamattomiin markkinoinnin (turhien) investointien myötä.

Vaan pelko pois, roosmari!

Olitpa sitten funtsimassa vastausta peruskysymyksiin tai korvat höröllään konsulttiparvea kuulostelemassa, meiltä löytyy jeesiä ja näkemystä tilanteeseen. Ja kokoelma kärpäslätkiä, joilla joutavimmat pörinät saadaan hiljaisiksi.

Pörpör!

Rookiemedia

Kategoriat Bloogie

”Me ei palkalla aleta kilpailemaan!”

Tulevaisuuden työhaastatteluissa hakijat haastattelevat työnantajaa eikä toisinpäin. CV:t minttiin, työnantajat! Jos keskustelu työpaikan vetovoimasta tai -voimattomuudesta saa passiivis-aggressiivisen käänteen – kuten silloin tällöin käy –…

Lue lisää

Ota yhteyttä

Autamme asiakkaitamme voittamaan kilpailun osaajista, joiden perässä ovat kaikki. Ja pitämään heistä myös kiinni.