Lisätiedot verkkoon, heti! - Rookie Communications

Lisätiedot verkkoon, heti!

Lisätiedot verkkoon, heti!

Kauan läppärilaukkuna palvellut Vespa-olkalaukkuni antaa pikkuhiljaa periksi. Nurkka on kulunut puhki ja hihna alkaa liestyä. Toimivan vetoketjut menetimme jo aikaa sitten.

Facebookin keinoäly oli havainnut tarpeeni, ja niinpä eräänä päivänä feedissäni eteeni lävähti kotimaisen firman X mainos, jossa tyrkyteltiin oliivinväristä olkalaukkua, joka näytti juuri sopivalta tarkoitukseeni. Laukku oli niin halpakin, että olisin sen samantien heräteostoksena ostanut.

Klikkasin firman verkkokauppaan tsekatakseni vielä kassin mitat, jotta varmistaisin läppärini mahtumisen siihen. Verkkokaupan lisätietokohdassa minua odotti teksti: ”Lisätiedot tulossa.”

En ryhtynyt soittelemaan ja kyselemään niitä, sellaiseen en katsonut olevan oikein tai kohtuullista käyttää enempää työnantajani aikaa. Ja sitä paitsi, vielähän tuo tietokone vanhassakin laukussa sisällä kestää.

Peruin tekemäni ostopäätökseni siis siltä kohtaa ja unohdin autuaasti koko homman.

Verkkokaupan lisätietokohdassa minua odotti teksti: ”Lisätiedot tulossa.”

Eilen sama mainos pompsahti eteeni taas. Re-marketing toimii siis loistavasti. Klikkasin uudestaan, toivoen lisätietojen päivittyneen verkkokauppaan.

Eivät olleet. Sama ”lisätiedot tulossa” siellä minua odotti.

Tänään keskiviikkona en ole ostanut laukkua vieläkään. Vanhakin kun pitää sitkeästi pintansa, ja kun vain muistaa vetoketjun olevan rikki, laukku kyllä pysyy siinä ne matkat, joita minun on koneeni kanssa tehtävä.

Jos sinulla on verkkokauppa ja toimiva markkinointiaparaatti Facebookissa ja/tai Googlessa, kannattaa pitää huolta, että sivuilta on luettavissa kaikki mahdollinen (ja mahdotonkin) lisätieto tuotteestasi.

Verkkokaupan asiakas on levoton ja kovin lyhytjänteinen.