“Kuin vetäisi rahaa vessanpöntöstä alas”

Yllä oleva on aito toimitusjohtajan kommentti. Se kuvaa hyvin useimpien pk-yritysten tuntemuksia markkinoinnin toimivuudesta.

Markkinointi nähdään kulueränä, koska sitä ei mittaroida. Siksi datasta ei pystytä tekemään tarvittavia johtopäätöksiä, jotta markkinointisatsaus tekisi sen mitä sen pitäisikin, eli loisi kysyntää ja kasvua.

Tämän me pystymme muuttamaan. Muutos tapahtuu systemaattisesti askel kerrallaan, ja tätä varten suosittelemme useimmissa tapauksissa, että urakka aloitetaan selvittämällä perusteellisesti markkinoinnin lähtötaso.

Määritämme lähtötason ja selkeät stepit jatkoon

Rookien Markkinoinnin Auditoinnissa™ käydään läpi yrityksenne markkinoinnin tärkeimmät osa-alueet ja pisteytetään ne asteikolla 1-10. Aikaa työpajaosioon menee noin kaksi tuntia, ja se tapahtuu sähköisellä Fasplat-alustalla. Työpaja pystytään helposti toteuttamaan myös etänä, tai sekä että. Annamme oman näkemyksemme siitä, mikä kussakin kohdassa on olennaisinta juuri teidän yrityksenne markkinoinnin kannalta.

Auditoinnin osa-alueet ovat:

  • Markkinoinnin suunnitelmallisuus
  • Verkkosivut ja löydettävyys
  • Sisällöt
  • Referenssit, arviot ja suosittelut
  • Maksettu mainonta ja ostopolut
  • Myynnin ja markkinoinnin yhteistyö
  • Jälkimarkkinointi
  • Viestintä

Auditoinneista saamamme palaute on ollut poikkeuksetta tätä:

  • “Sait hyvin kiinni, missä vielä askelmerkkejä etsitään. Esiin nousi myös hyviä tärppejä. Uskon, että tästä on yhteistä keskusteltavaa jatkossakin.”
  • “Kävimme tiivistelmän yhdessä läpi ja hyvin olitte saaneet puettua ajatuksemme sanoiksi. Milloin voimme istua alas ja puhua jatkosta?”
  • “Kai teette tarjouksen jatkosta?”

Ota yhteyttä

Autamme asiakkaitamme voittamaan kilpailun osaajista, joiden perässä ovat kaikki. Ja pitämään heistä myös kiinni.