
Tee ainakin nämä 3 asiaa oikein
Tiettyjen perusasioiden on oltava kunnossa, olipa yrityksen tavoitteena sitten kumpi hyvänsä. Ohessa näkemykseni jokaisen yrityksen markkinointiviestinnän minimitasosta armon vuonna 2022.
Ylivuodon hillitsemiseksi tuuppaamme siksi ulos päivittäin myös omaa sisältöämme videoblogi Rookietip of the Dayn, Bronxcast-podcastin sekä blogikirjoitusten muodossa.
Tiettyjen perusasioiden on oltava kunnossa, olipa yrityksen tavoitteena sitten kumpi hyvänsä. Ohessa näkemykseni jokaisen yrityksen markkinointiviestinnän minimitasosta armon vuonna 2022.
Rookietip #891: Markkinointi on tiimipeliä. Ainakin jos sen haluaa saada toimimaan.
Nyt meillä on ammattimaisesti laadittu markkinointistrategia. Siis se dokumentti, joka vastaa kysymykseen ”MIKSI?” ja jonka laatimisessa ohimoiden hierominen liittyi liiketoiminnan - ja sitä kautta markkinoinnin - tavoitteisiin.
Ei ole strategiaa? Lopeta lukeminen tähän paikkaan ja mene tekemään/tilaamaan sellainen. Hushus!
Rookietip #890: Pari sanaa yrityksen kasvattamisesta sekä asiakkaittemme että meidän omasta vinkkelistämme.
Me täällä Rookiella uhittelemme röyhkeästi auttavamme erityisesti kasvuhakuisia yrityksiä tekemään kannattavaa markkinointia. Sen voi ääni vapisematta sanoa, että ainakin me tunnemme kohderyhmämme kohtalaisen hyvin, koska kuulumme siihen oikeastaan itsekin.
Jokaisella yrityksellä pitää olla slogan. Ei sillä, että asialla markkinointiviestinnän koko kontekstissa olisi niin älyttömästi merkitystä, siinä se on vähän niin kuin kirsikka kakun päällä - tai kivi sloganin ollessa paska.
Mitäpä kertoo sinulle, arvoisa pk-yrittäjä ja/tai pk-yrityksen ulkoistettu vetojuhta, termi ”tarinallistaminen”? Sitähän me markkinointiosaston porukat kiivaasti kehotamme tekemään. Että tarina, muistijälki ja ostava asiakas! Leirinuotio roihuamaan ja prospektit vaeltavat paikalle kuin sopulit luottokortti somasti nököhampaiden välissä.
Rookietip #887: Pieni kertaus viikon teemaan: idean kanssa kannattaa olla nopea, mutta ei nopeampi ajatustaan. Apuja löytyy, ja niitä kannattaa käyttää.