Rookietip #884: Markkinointi tuntuu ylitsepääsemättömän vaikealta? K.I.S.S.!

Rookietip #884: Markkinointi tuntuu ylitsepääsemättömän vaikealta? K.I.S.S.! 

 

Jos markkinointi tuntuu kerrassaan ylitsepääsemättömän vaikealta, ettekä tiedä edes, mistä lähteä liikkeelle, ratkaisu on periaatteessa leivottu sisään ongelmaan. 

Yksinkertaista tekeminen. Keep it simple stupid, sanoisi jenkki.

Tämä tarkoittaa esimerkiksi seuraavaa.

1. Varatkaa kalenterista tunti aikaa ja asettakaa hanurit penkkiin. 

2. Miettikää, kuka osti teiltä viimeksi ja miksi.

3. Kun muisti on virkistetty, miettikää mistä löydetään heitä lisää - busineksesta riippuen joko toinen samanlainen tai tuhat. 

4. Suunnitelkaa parhaan ymmärryksenne mukaan markkinointikampanja, jolla tavoitetaan kyseinen jengi ja jonka pääviesti on sama kuin mistä syystä edellinen asiakas valitsi teidät eikä kilpailijaa. Jos asia on jäänyt itsellekin epäselväksi, kysykää.
 
5. Toteuttakaa kampanja. Yhdessä kanavassa yhdellä viestillä.
 
Kuluu viikko. Kuluu toinen. Kuluu kenties kolmaskin. 
 
6. Asettakaa hanurit penkkiin, ja ruotikaa, mitä jäi käteen.       
 
7. Jos olette saldoon tyytyväisiä, jatkakaa kampanjaa. Jos ette ole, toistakaa kohdat 1-6.   

 


Lisää yksinkertaisia asioita yksinkertaisilta ihmisiltä:

BRONXCAST: Miksi markkinoinnissa keskitytään vääriin asioihin?

https://www.rookiecom.fi/media/bronxcast-87-artut 

BLOOGIE: Anna edes yksi syy ostaa juuri teiltä

https://www.rookiecom.fi/media/anna-syy-ostaa