Rookietip #885: Mikä yhdistää lumitöitä ja markkinointia?

Rookietip #885: Mikä yhdistää lumitöitä ja markkinointia? Ei, se ei ole vitutus, vaan että molemmissa pitää edetä lapiollinen kerrallaan.  

 

Tällä viikolla olen paasannut siitä, kuinka markkinoinnin (kiistämätön) vaikeus on melkein aina osin itse aiheutettua. Ei vaan malteta pistää persusta penkkiin ja syventyä hetkeksi miettimään, mikä on meidän firman markkinoinnissa on humpan juoni ja mihin ne eurot kannattaa laittaa.

Johonkin ne kun on laitettava, jos kasvusta haikailee, ja se jokin ei ole summamutikassa ostettu sanomalehden palstanpääty tai radiospotti tai somekampanja tai hakukoneoptimointiprojekti.

Tätä syventymistä myös suunnitteluksi kutsutaan, ja ilman sitä ei tänä päivänä saa markkinointiaan toimimaan yksikään firma. Ei yksikään.  

Tässä vielä summausta viikon pro bono -konsultoinnista. Soittele jos voin jeesata enemmän.   

BRONXCAST: Miksi markkinoinnissa keskitytään vääriin asioihin?

BLOOGIE: Anna edes yksi syy ostaa juuri teiltä

ROOKIETIP #884: Markkinointi tuntuu ylitsepääsemättömän vaikealta? K.I.S.S.! 

DIGITUOTTAMAAN: Liikennettä ja liidejä - miten?