Rookietip #902: Toimari/yrittäjä/kirstunvartija, sinun on pakko ymmärtää markkinointia!

Rookietip #902: Toimari/yrittäjä/kirstunvartija, sinun on pakko ymmärtää markkinointia! 

 

Rookien taipaleeseen mahtuu onnistumisia ja epäonnistumisia, ihan niin kuin kaikilla toimistoilla. Keskitytään tässä kuitenkin onnistumisiin, joissa hyvin usein on yksi yhteinen nimittäjä. Nimittäin se, että asiakas on itse perehtynyt markkinointiin edes perustavanlaatuisella tasolla.

Kun näin on, keskustelu pysyy oikeissa asioissa, strateginen taso ohjaa operatiivista tasoa, osataan seurata oikeita asioita ja markkinointi-investoinnit peilaavat liiketoiminnan tavoitteita. Eikä energiaa kulu kokonaisuuden kannalta mitättömiin detaljitason asioihin, kuten helposti käy, jos ymmärrystä ei ole. 

Siis. Yrittäjä, toimari, päällikkö, hefe, kiho. Investoi markkinoinnin opiskeluun edes 10-20 tuntia. Se on sellainen panostus, joka kannattaa joka ikisen tehdä. 

Alla linkki kirjaan, joka varsin hyvin valaisee modernin markkinoinin logiikkaa. 

Seth Godin: This is marketing.

Jahka logiikka alkaa hahmottua, strategiassa sinua auttaa TÄMÄ opus. 

Timanttisia lukuhetkiä! 

PS. Blogit voit tilata myös sähköpostiisi uutiskirjeenä: Rookiespam of the week - TILAA TÄSTÄ!