Rookietip of the Day #785

Sisällöntuotannon kaava, joka toimii kanavassa kuin kanavassa Pielisjoelta Venetsiaan. Prego!
 
Lupaus = heti tarinan alussa asiakkaan mielenkiinto vangitaan kertomalla, mikä sateenkaaren toisessa päässä odottaa eli miksi kannattaa katsoa/lukea/kuunnella eteenpäin.
Todiste = seuraavaksi kerromme, kuinka ratkaisumme on auttanut samaan kohderyhmään kuuluvia muita asiakkaita.
Ongelma = listataan keskeisimmät syyt (esim. kolme), miksi asiakkaat eivät ole aikaisemmin pystyneet ratkaisemaan ongelmaa, jota olemme nyt ratkaisemassa.
Toimenpiteet = listataan matalan kynnyksen toimenpiteitä (esim. kolme), jotka asiakkaan on otettava tavoitteeseen päästäkseen ja joissa pystymme auttamaan. Pyritään avaamaan toimenpiteet esimerkeillä.
Iso kuva = sijoitetaan asiakkaan ongelma osaksi isoa kuvaa. Tavoitteena tässä on saada asiakas ymmärtämään, että kokonaisuus todellakin on osiensa summa, ja juuri nyt pureudumme yhteen tiettyyn asiaan.
Toiminta = tarina johtaa toimintaan! Lopuksi kerromme, mitä asiakkaan pitää tehdä seuraavaksi ja mikä on se ensimmäinen konkreettinen muutos - “pikavoitto” - mikä siitä seuraa.
PS. Tämä ja paljon muuta löytyy viikolla 8 myyntiin tulevasta Digituottamaan-työkirjasta. Pysykäätteen taajuudella ja olkaa kärsivällisiä, neuvomme kyllä, miten sen saa ostettua! 😎