Rookietip of the Day #803

Rookietip of the Day #802: Ostopolku on sana, jota tässä on viljelty vuosikaudet. Se on hyvä sana, kun sen oikein oivaltaa.

Firmallasi on verkkosivut, ja etusivu on jiirattu viimeisen päälle minttiin. Eiks?
Isolta osin vähän turhaa työtä on ollut se.

Myynnin kehityksen kannalta merkittävin porukka ei nimittäin ole se porukka, joka etusivullesi tietää itsestään tulla. Merkittävin porukka on se porukka, joka ajetaan hakuoptimoinnilla sekä suoralla mainonnalla sivustollesi.

Ja nyt tärkeä pointti: ei etusivulle, vaan varta vasten tarkoitusta (esim. tiettyä mainoskampanjaa tai kohderyhmää) varten luodulle sivulle, jossa asiakas saa kaipaamansa lisätiedot, hinnat ja mahdollisuuden tilata tuotteesi tai palvelusi.

Tuliko tässä määritellyksi eräänlainen minimikampanja, taisi tulla. Jos teet mainoksen, tee myös paikka, johon se johtaa, ja jossa voit asiakkaasi rahastaa. Muuten ikäänkuin perustat kaupan, mutta et laita sinne kassakonetta. Hölömön hommaa on se.