(Melkein) ketään ei kiinnosta - Rookie Communications

(Melkein) ketään ei kiinnosta

(Melkein) ketään ei kiinnosta

Kuinka moni ihminen on kiinnostunut tuotteestasi?

Hyvin harva. Oikeastaan niin harva, että oikeampi vastaus kysymykseen on ”ei kukaan” kuin ”aika moni”.

Eivät kaikki maailman ihmiset. Eivät kaikki suomalaiset. Eivät edes kaikki sinun omat tuttusi, sukulaisesi tai kaverisi.

Eivätkä tule koskaan olemaankaan.

 

Niin minkäpähän ihmeen takia käytät silti markkinointia(kin) suunnitellessasi erittäin ison osan energiaasi siihen, että varot pahoittamasta kenenkään mieltä.

Isoin osa niistä kenestäkään kun ei tule koskaan ostamaan tuotettasi. Ei, vaikka puoleen hintaan möisit.

Pelkäät heidän mielipidettään kuitenkin niin paljon, että karsit markkinointiviestinnästäsi pois kaiken särmän. Ja siinä samalla tulet luiskauttaneeksi pesuveden mukana viemäriin viestisi ytimen. Sen, joka olisi pitänyt saada menemään niille harvoille ja valituille yksilöille, joita tuotteesi kiinnostaa.

Meitä on täällä 7,5 miljardia homo sapiensia, ja suurinta osaa meistä sinun tarjottavasi ei kiinnosta sitten pätkääkään.

 

On erittäin tärkeää tietää, ketkä niistä harvoista telluksen asukkaista ovat asiakkaitasi. Niitä todellisia asiakkaitasi.

Puhu heille. Muista sinun ei tarvitse välittää.