Motiivit: Rookien profilointityökalu™
”Jos yrität puhua kaikille, et puhu kenellekään.” Tämän päivän viestintä on vielä karumpaa; viesti pitäisi melkeinpä pystyä räätälöimään jokaiselle vastaanottajalle erikseen. Siihen on harvoin mahdollisuutta, mutta erilaiset hakijaprofiilit on kyettävä erottamaan ja näille jokaiselle viesti taivuttamaan.
Rookien profilointityökalun avulla muodostetaan ymmärrys viestinnän kohderyhmistä ja kohderyhmäkohtaisista teemoista sekä ulkoiseen että sisäiseen viestintään. Näin muodostuu myös brändin rakentamiselle kriittinen uniikki äänensävy.
Profiilien määrittämiseen liittyy vahvasti strateginen kulma; mitkä ovat yrityksen tavoitteet tulevaisuudessa ja millaista osaamista tavoitteisiin pääseminen vaatii. Rekrymarkkinointiin liittyy usein kiire täyttää avoimeksi jäänyt paikka, ja homma hoidetaan hutiloimalla tästä syystä. Totta kai joskus on pakko toimia nopeasti, mutta taustalle tarvitaan pitkän aikavälin näkemys siitä, kuinka varmistetaan riittävä osaaminen.
Yhteistyö kanssamme alkaa käytännössä aina strategiaan pohjautuvien tavoitteiden asettamisella ja osaajaprofiilien tunnistamisella.