Nämä tuloksethan ovat taikuutta!

Tämä voi tulla mieleen, kun pääsette näkemään mitä teemme. On nimittäin vahvasti todennäköistä, että pystymme nostamaan kiinnostuksen yritystänne kohtaan aivan eri sfääreihin tarvittaessa nopeastikin. Taikuutta se ei sentään ole, vaan suunnitelmallisuutta, luovuutta ja mitattavuutta.

 

Työ alkaa hahmottamalla

  1. Työnantajaviestinnän vaiheet ja
  2. Erilaisten osaajien erilaiset motiivit

Vaiheet: Rookien Tiimalasi™

Rekrymarkkinoinissa ja työnantajabrändäyksessä on useita vaiheita, kuten missä tahansa viestinnässä. Kun jokaista vaihetta päästään mittaamaan ja analysoimaan, opitaan ymmärtämään, mistä kenkä puristaa:

  • Eikö ilmoitus herättänyt mielenkiintoa, oliko kohdennus pielessä vai huudeltiinko tyystiin väärissä kanavissa?
  • Ilmoitus tuntui toimivan, ja verkkosivuilla oli liikennettä kuin Lontossa. Hakuja tai yhteydenottoja ei kuitenkaan tullut, eli kiinnostus ei syventynyt toiminnaksi. Miksi näin?
  • Harmillisen monella hyvällä kandidaatilla lopahtaa kiinnostus kesken hakuprosessin. Jotain varmaan pitäisi tehdä?
  • Perehdytys on riittävä. Varmasti?
  • Perälauta vuotaa, ja yksi syy siihen on aina viestintä. Olisiko tarpeen käydä läpi sisäisen viestinnän prosessit?

Ja niin edelleen. Tätä kautta ”suppilon” reiät saadaan paikattua ja viestinnästä tulee koko ajan tehokkaampaa.

Mutta. Jos viestintä ei ole alun perinkään erottuvaa eikä kiinnosta, matka ei koskaan ala. Kiinnostavuudesta lähdetään, aina.

Motiivit: Rookien profilointityökalu™

”Jos yrität puhua kaikille, et puhu kenellekään.” Tämän päivän viestintä on vielä karumpaa; viesti pitäisi melkeinpä pystyä räätälöimään jokaiselle vastaanottajalle erikseen. Siihen on harvoin mahdollisuutta, mutta erilaiset hakijaprofiilit on kyettävä erottamaan ja näille jokaiselle viesti taivuttamaan.

Rookien profilointityökalun avulla muodostetaan ymmärrys viestinnän kohderyhmistä ja kohderyhmäkohtaisista teemoista sekä ulkoiseen että sisäiseen viestintään. Näin muodostuu myös brändin rakentamiselle kriittinen uniikki äänensävy.

Profiilien määrittämiseen liittyy vahvasti strateginen kulma; mitkä ovat yrityksen tavoitteet tulevaisuudessa ja millaista osaamista tavoitteisiin pääseminen vaatii. Rekrymarkkinointiin liittyy usein kiire täyttää avoimeksi jäänyt paikka, ja homma hoidetaan hutiloimalla tästä syystä. Totta kai joskus on pakko toimia nopeasti, mutta taustalle tarvitaan pitkän aikavälin näkemys siitä, kuinka varmistetaan riittävä osaaminen.

Yhteistyö kanssamme alkaa käytännössä aina strategiaan pohjautuvien tavoitteiden asettamisella ja osaajaprofiilien tunnistamisella.

Ota yhteyttä!

Asiakkaitamme

Taksi Itä-Suomi
Punamusta
Phillips Medisize
Mimmit koodaa
Joensuu
Iivari Mononen
EFM Group
Siun Sote
Suomi Tyres
Soimu
Öljypiste
Kesla
Parikkalan Valo
Orimattila
Eläkeliitto
Oma Häme
Destia

Jos et meitä usko, usko asiakkaitamme

”Sujuva ja tehokas työskentely Rookien kanssa auttoi meitä tunnistamaan omat vahvuutemme työnantajana. Arvostamme Rookiessa erityisesti sitä, että hommat sujuvat sovitusti ja asiakkaasta välitetään oikeasti.”  
Kaupunginjohtaja Kalle Larsson, Orimattila
”Rookie on ollut viestintäkumppanimme jo viiden vuoden ajan ja pystyy reagoimaan nopeasti erilaisiin ja yllättäviinkin tarpeisiin. Asiantuntevissa, mutta silti rennoissa merkeissä yhteistyötä on mukavaa tehdä.”
Myyntipäällikkö Mika Lirkki, Parikkalan Valo Oy
”Rookien luovat toteutukset ovat olleet oivaltavia ja hauskoja, ja yhteistyö on ollut todella ketterää. llman Rookieta puhuvat lampaat eivät olisi markkinoineet aitapaaluja Iso-Britanniassa.” 
Markkinointipäällikkö Juha Pelli, IIvari Mononen Group
”Rookien kanssa on jumpattu menestyksellä jäsenhankintaa somekanavissa, joten yhteistyötä on ollut mielekästä jatkaa.”
Viestintäpäällikkö Janne Kettunen, Eläkeliitto
”Rookien toteuttama rekrykampanja ylitti kaikki odotukset sekä määrän että laadun näkökulmasta. Erinomaisia hakijoita oli ympäri Suomea, minkä lisäksi kampanja toi Heinävedelle hyvin näkyvyyttä. Vahva suositus!”
Kunnanjohtaja Maarika Kasonen, Heinävesi
”Halusimme Destialla tuoda esiin, mikä merkitys työllämme on. Rookie loi ”Maailma ilman infraa” -kampanjan, jonka tulokset olivat erinomaiset ja joka tavoitti valtavasti yleisöä.”
HDR-asiantuntija Lotta Lukka, Destia