Nämä tuloksethan ovat taikuutta!

Tämä voi tulla mieleen, kun pääsette näkemään, mitä teemme. On nimittäin vahvasti todennäköistä, että pystymme nostamaan kiinnostuksen yritystänne kohtaan aivan eri sfääreihin tarvittaessa nopeastikin. Taikuutta se ei sentään ole, vaan suunnitelmallisuutta, luovuutta  ja mitattavuutta.

Työ alkaa hahmottamalla

  1. Työnantajaviestinnän vaiheet ja
  2. Erilaisten osaajien erilaiset motiivit

Vaiheet: Rookien tiimalasi™

Halki, poikki, pinoon.

Rekrymarkkinoinnissa ja työnantajabrändäyksessä on useita vaiheita, kuten missä tahansa viestinnässä. Kun  jokaista vaihetta päästään mittaamaan ja analysoimaan, opitaan ymmärtämään, mistä kenkä puristaa:

  • Eikö ilmoitus herättänyt mielenkiintoa, oliko kohdennus pielessä vai huudeltiinko tyystiin väärissä kanavissa?
  • Ilmoitus tuntui toimivan, ja verkkosivuilla oli liikennettä kuin Lontoossa. Hakuja tai yhteydenottoja ei kuitenkaan tullut, eli kiinnostus ei syventynyt toiminnaksi. Miksi näin?
  • Harmillisen monella hyvällä kandidaatilla lopahtaa kiinnostuu kesken hakuprosessin. Jotain varmaan pitäisi tehdä?
  • Perehdytys on riittävä. Varmasti?
  • Perälauta vuotaa, ja yksi syy siihen on melkein aina viestintä. Olisiko tarpeen käydä läpi sisäisen viestinnän prosessit?

Ja niin edelleen. Tätä kautta “suppilon” reiät saadaan paikattua ja viestinnästä tulee koko ajan tehokkaampaa.

Mutta. Jos viestintä ei ole alun perinkään erottuvaa eikä kiinnosta, matka ei koskaan ala. Siitä lähdetään, aina.

Motiivit: Rookien profilointityökalu™

“Jos yrität puhua kaikille, et puhu kenellekään.” Tämän päivän viestintä on vielä karumpaa; viesti pitäisi melkeinpä pystyä räätälöimään jokaiselle vastaanottajalle erikseen. Siihen harvoin on mahdollisuutta, mutta erilaiset hakijaprofiilit on kyettävä erottamaan ja näille jokaiselle viesti taivuttamaan.

Rookien profilointityökalun avulla muodostetaan ymmärrys viestinnän kohderyhmistä ja kohderyhmäkohtaisista teemoista sekä ulkoiseen että sisäiseen viestintään. Näin muodostuu myös brändin rakentamiselle kriittinen uniikki äänensävy.

Näillä toimenpiteillä yrityksenne tunnettuus paranee, työnantajamielikuva vahvistuu ja hakijamäärät kasvavat. Trust us.

Ota yhteyttä!

Ota yhteyttä

Autamme asiakkaitamme voittamaan kilpailun osaajista, joiden perässä ovat kaikki. Ja pitämään heistä myös kiinni.

Asiakkaitamme

Taksi Itä-Suomi
Punamusta
Phillips Medisize
Mimmit koodaa
Joensuu
Iivari Mononen
EFM Group
Siun Sote
Taitori
Suomi Tyres
Soimu
Öljypiste
Kesla
Parikkalan Valo
Orimattila
Eläkeliitto
Oma Häme

Jos et meitä usko, usko asiakkaitamme

”Viimein löysimme kumppanin, joka hanskaa sekä strategisen että operatiivisen puolen.”  
Myyntijohtaja Perttu Ahvenainen, Taitori Oy
”Rookielta saimme heti rohkean ja muista erottuvan tarjouksen, joka jo itsessään herätteli nauruhermoja. Työskentely Rookien tiimin kanssa oli saumatonta, ja voin lämpimästi suositella yhteistyötä.”
Projektipäällikkö Anssi Kekkonen, Karelia-amk
”Sujuva ja tehokas työskentely Rookien kanssa auttoi meitä tunnistamaan omat vahvuutemme työnantajana. Arvostamme Rookiessa erityisesti sitä, että hommat sujuvat sovitusti ja asiakkaasta välitetään oikeasti.”  
Kaupunginjohtaja Kalle Larsson, Orimattila
”Rookie on ollut viestintäkumppanimme jo viiden vuoden ajan ja pystyy reagoimaan nopeasti erilaisiin ja yllättäviinkin tarpeisiin. Asiantuntevissa, mutta silti rennoissa merkeissä yhteistyötä on mukavaa tehdä.”
Myyntipäällikkö Mika Lirkki, Parikkalan Valo Oy
”Rookien luovat toteutukset ovat olleet oivaltavia ja hauskoja, ja yhteistyö on ollut todella ketterää. llman Rookieta puhuvat lampaat eivät olisi markkinoineet aitapaaluja Iso-Britanniassa.” 
Markkinointipäällikkö Juha Pelli, IIvari Mononen Group
”Rookien kanssa on jumpattu menestyksellä jäsenhankintaa somekanavissa, joten yhteistyötä on ollut mielekästä jatkaa.”
Viestintäpäällikkö Janne Kettunen, Eläkeliitto