Nuoli kerrallaan - Rookie Communications

Nuoli kerrallaan

Nuoli kerrallaan

Mainonnassa ei ole kannattanut aiemmin, eikä varsinkaan digitalisaation aikaan kannata, ampua hehtaaripyssyllä.

Sillä on rauhoittava vaikutus yrityksen johtoon (”markkinoitu on, rahaakin paloi perkeleesti”), mutta muunlainen kontribuutio liiketoiminnan hyvinvointiin jää vähäiseksi.

Jokaiseen markkinointiviestiin on hyvä miettiä yksi terävä kärki.

”Markkinoitu on, rahaakin paloi perkeleesti.”

Jos tuntuu, että tuotteesi ympärille on silkka mahdottomuus rakentaa yhtä ja ainutta viestikärkeä, on vika joko

  1. vajavaisessa tuotteistuksessasi tai
  2. harhaisessa kuvitelmassa siitä, ketkä ovat kohderyhmääsi (kuvittelet, että kaikki).

Siksi:

  1. Pilko tarjottavasi pienemmiksi palasiksi.
  2. Tee jokaiselle palaselle oma kärkensä.
  3. Ammu eri kohderyhmiin eli tyylillä ja eri kanavissa.

Kuten on tullut messuttua jo aiemminkin, varsinkin digitaalisessa markkinoinnissa hyvinkin tarkka kohdentaminen on mahdollista, ja toimien mitattavuus mahdollistaa säätötoimet juoksun aikana.

Ole siis apassi. Ammu yksi nuoli kerrallaan.