Meillä on tasan kaksi palvelua:

Strateginen suunnittelu ja luovat konseptit.

Ei ole toista ilman toista, joten molempiin kannattaa suhtautua vakavasti. Siihen vakavuus meidän kanssamme sitten loppuukin.

lost1200x628-1

Suunnittelu

Yrityksille, joiden markkinointi on ollut haulikolla räiskimistä.

Markkinointi ilman strategiaa on kuin kameli ilman kyttyröitä. Mutta ei hätää, kohta yritykselläsi sellainen on - siis se strategia. 

Rookien tapa hoitaa homma on kuvattu alla. Selostamme sen tarkemmin sitten pienemmässä porukassa, mutta sen verran voimme jo tässä paljastaa, että malli toimii kuin penisilliini.  

Suunnittelutyö pidetään simppelinä (lopputyön laajuus on max. 2xA4), ja siihen on syynsä. Jos kaikki paukut ammutaan jo tässä vaiheessa, iskuri lyö tyhjää, kun pitäisi saada muutkin  innostumaan = se luova puoli.

Strategian luomista varten tarvitsemme seuraavat tiedot:
  • Liiketoiminnan tavoitteet. Lyhyt aikaväli 0-1 v. / Pitkä aikaväli 1-3 v.
  • Ongelma ja aika. Että tavoitteisiin päästään, mitkä ongelmat pitää pystyä ratkaisemaan ja missä ajassa. Mikä on ongelmista suurin?  
  • Urakan arvo lukuina: 10% kasvu liikevaihdossa, 10.000 kappaleen myynti tmv.
  • Kilpailu. Mikä on kilpailutilanne, ja MIKSI ASIAKKAAN PITÄISI VALITA JUURI TEIDÄT ?
  • Mittarit: Mitä mitataan liiketoiminnassa/myynnissä/markkinoinnissa
Keskustelun lomassa käymme läpi monia muitakin asioita, mutta tämä pyhä viisiyhteys muodostaa toimeksiannon ytimen.
kick-1200x628-2

Luovat konseptit

Yrityksille, joiden markkinoinnin luova puoli kaipaa potkua persuksille.

Vaniljaa. Tapettia. Merkityksetöntä. Laimeaa. Scheibaa. Plääh.

Lienemme yhtä mieltä siitä, että markkinoinnin perimmäinen tarkoitus on tulla huomatuksi. Siksipä onkin käsittämätöntä, millaista p*skaa suurin osa markkinoinnista on (= mm. kilpailijasi tekeminen).

Jospa tehdään asiat toisin? Ravistellaan vähän. Kokeillaan rajoja. Hypätään syvään päähän. Heilutetaan venettä. Mennään pois mukavuusalueelta. Käännetään nupit 11:een.

Toisin sanoen: tullaan huomatuksi. Se jos ei nääs onnistu, muulla ei ole väliä.  

Kuten suunnittelussa, kannatamme myös luovan briefin osalta lyhyttä ja ytimekästä ilmaisua.

Siis kerro meille tuotteestasi/palvelustasi:
  • Kenelle se on?
  • Minkä ongelman se ratkaisee?
  • Minkä tunteen haluamme herättää?
  • Miksi juuri te?

Me jatkamme siitä.

Ai et usko vai? Katso referenssejämme.

Lisää asiakastarinoita!

Ja sitten luuria kouraan!

arttuK1080-min

Arttu Käyhkö

Strategi, toimitusjohtaja
anu1080-min

Anu Korkalainen

Liiketoimintapäällikkö