Tavoitteet, strategia.
Suunnitelma, mittarit.
Hommiin. 

Siinä se on Rookien palvelukonsepti tiiviisti ilmaistuna.

Markkinoinnin, viestinnän ja myynnin kehittäminen on vaikeasti ymmärrettävää, poukkoilevaa ja kallista. TAI sitten se on tavoitelähtöistä, johdonmukaista, mitattavaa ja käytettävissä oleviin resursseihin mitoitettua. Rookie Communications Oy keskittyy jälkimmäiseen.

Se tarkoittaa seuraavaa:

  • Keskustelu kanssamme alkaa AINA liiketoiminnan tavoitteista ja liiketoiminnan strategiasta.
  • Markkinointia, viestintää ja myyntiä ei koskaan käsitellä omina siiloinaan, vaan yhtenä kokonaisuutena, jossa kaikki vaikuttaa kaikkeen.
  • Kehittäminen etenee hallittavina paloina tavoitteisiin ja käytettävissä oleviin resursseihin pohjautuen. (PS. Kerromme kyllä, jos nämä kaksi eivät mielestämme kohtaa.)
  • Kaikki tekeminen suunnitellaan niin, että samalla syntyy toistettavia ja skaalattavia prosesseja. Tätä kautta saadaan ymmärrys mm. siihen, milloin yrityksen kannattaa vahvistaa omaa kokoonpanoa.
  • Mittarit luodaan ja niitä seurataan kolmella rintamalla: liikevaihto, myynnin eri vaiheet ja markkinoinnin eri vaiheet. Ylivoimaisesti tärkein toimintaa ohjaava mittari on ensin mainittu.

Rookien nelitasoinen palvelukonsepti edellä mainittujen toimeenpanoon on seuraava:

konseptikaavio1920x1080

Jokainen taso jakaantuu edelleen pienemmiksi osa-alueikseen, joista rakentuu tarkasti priorisoitu toimeenpanosuunnitelma sekä pitkän aikavälin että piti olla jo -tavoitteisiin.

Tämä malli toimii. Jos olette kolmen kuukauden yhteistyön jälkeen sitä mieltä, että Rookien porukka on lupailiut liikoja, jokainen suunnitteluun siihen mennessä käytetty euro palautetaan =

Rookie-takuu.

Riskitöntä? Melko lailla.

Miten tästä eteenpäin?

  1. Varaa / varatkaa keskusteluaika Rookien suunnittelijoille A. Käyhkö tai A. Laakkonen.
  2. Kirkastakaa juttutuokiota varten liiketoiminnan tavoitteet ja se, mikä mielestänne estää niihin pääsemisen. Liiketoimintastrategia kannattaa myös kaivaa esille, jos sellainen on. Jos ei ole, meillä on työkalut tässä vaiheessa riittävän ymmärryksen saamiseen.
  3. Keskustelun jälkeen teemme viikon sisällä ehdotuksen ensimmäisistä toimenpiteistä.
  4. A) hyväksyt tai B) hylkäät ehdotuksen.
  5. Jos A: Kokoamme tiimin tarvittavista osaajista ja aloitamme työt.
    Jos B: No hard feelings. Mutta ehkä näkemyksessämme oli kuitenkin sen verran järkeä, että haluat ottaa sisältömme seurantaan. Ne löytyvät tästä.

Ja nyt! Varaa puolituntinen juttutuokioon kanssamme:

Varaa aika Rookielle!

Näin autamme:

strategiat1920x1080

Suunnittelu

Markkinointiin tarvitaan strategia. Aina. Ja strategiasta alkaa myös keskustelu meidän kanssamme, vaikka tulisit ostamaan omenoita.

koulut1920x1080-1

Koulutus ja valmennus

Tervehdimme ilolla halua ymmärtää markkinointia ja tehdä mahdollisimman paljon asioita itse, ja tönäisemme kernaasti lumipallon liikkeelle apunanne. 

aake-1200x1200

Jos markkinointi ja myynti eivät perustu strategiaan, ne eivät perustu mihinkään.

Uusi rookielainen sananlasku

"Puolet markkinointipanostuksista menee aina hukkaan. Ongelma on, että kukaan ei tiedä, kumpi puoli."  No nythän on niin, että se ei ole niin.

Autamme kasvuhaluisia pk-yrityksiä markkinoimaan niin, että touhussa on jotain järkeä. Se tarkoittaa, että jokainen markkinointieuro vie kohti liiketoiminnan tavoitteita ja että se pystytään myös todentamaan. 

Markkinointi muuttuu kuluerästä investoinniksi sillä sekunnilla, kun pystymme mittaamaan panostuksen tuoton. Siinä pystymme yritystäsi auttamaan.

Kun vielä hieromme myynnin prosessit kuntoon ja vastaamaan kokonaisuutta, alkavat palaset loksahdella paikalleen ja alamme ymmärtää, miten markkinointi voi auttaa yritystä kasvamaan. Sen takiahan sinä tätä luet, eikös vain?

Kun markkinointistrategia on luotu, etsimme laajasta osaajaverkostostamme tiimiin oikeat tekijät. Tällä toimintamallilla sinun ei koskaan tarvitse pelätä sitä, että asioita tehdään sen takia, että se sattuu olemaan markkinointikumppanin oman liiketoiminnan kannalta kannattavinta.

Sen sijaan pystymme arvioimaan puolueettomasti ja rehellisesti, missä järjestyksessä ja laajuudessa asioihin kannattaa mielestämme panostaa.

Tällä mallilla pystymme ratkaisemaan pk-yritysten markkinoinnin kolme suurinta ongelmaa:

  1. Markkinoinnista puuttuu punainen lanka ja kumppani, joka pitäisi kokonaisuuden kasassa.
  2. Markkinoinnin panos-tuotto-suhde on hämärän peitossa.
  3. Kumppaneiden vilpittömyyteen ja/tai osaamiseen ei uskalleta luottaa.

Tästä syntyy Rookien tapa toimia ja oma missio:

Haluamme kasvaa asiakkaidemme kanssa, emme kustannuksella.

Kokemuksemme mukaan tuottavan markkinoinnin kokonaisuus muodostuu samoista kahdeksasta osasta noin 80 prosentilla pk-yrityksistä toimialasta riippumatta, ja hyväksi havaittu tapa kokeilla yhteistyötä kanssamme on kirkastaa markkinoinnin lähtötilanne Rookien markkinointiauditoinnissa (www.rookiecom.fi/auditointi).

Ole yhteydessä! Erittäin todennäköisesti pystymme auttamaan yritystänne kasvussa. Jos emme, saat rahasi takaisin.  

Varaa aika Rookielle!

Pannaan homma rokkaamaan.

Keskittämällä markkinoinnissa paukut liiketoiminnan tavoitteiden kannalta olennaisimpiin osiin ja valitsemalla tiimiin tekijät, jotka saavat tapahtumaan, pystymme tehostamaan yrityksesi markkinointia ja myyntiä huomattavasti usein jo muutamassa kuukaudessa ja todentamaan sen oikeilla mittareilla, viime kädessä euroilla.

Tämä on lupaus. Jos et ole tuloksiin tyytyväinen, saat rahasi takaisin.

Samaan malliin pohjautuen tapahtuu systemaattinen pitkän tähtäimen kehittäminen, jossa kokonaisuus on enemmän kuin osiensa summa - kirjaimellisesti - ja markkinointi muuttuu kuluerästä investoinniksi.

Vilkaise myös näitä:

Rookietip of the Day

07.12.2022

Rookietip #925: Kahdella trendillä ensi vuoteen

Rookietip #925: Mitkähän lie ovat markkinoinnin trendit 2023? Meidän toimistolla ne on ainakin se samat: strategia ja luova idea.

Lue lisää

Bronxcast

06.12.2022

Bronxcast #120

Hanna Koponen ja konsultin uudet kasvot Konsultti on arvostetuimpien ammattien listalla sijalla 342, edellään muun muassa ulosottomies ja sekatyö...

Lue lisää

Ota yhteyttä!

WEB-1903-kayhko-perus2

Arttu Käyhkö

Strategi, toimitusjohtaja
Varaa aika Artulle!