Työnantajaviestinnän pelikirja

Viestinnässä ja markkinoinnissa kaikki lähtee strategiasta. Työnantajamielikuvan rakentaminen ei ole poikkeus, onhan osaajatarvetta pystyttävä arvioimaan useiden vuosien päähän.

Rookien Työnantajaviestinnän pelikirja™ on tarkoitettu organisaatioille, jotka haluavat selkeät ja dokumentoidut askelmerkit työnantajamielikuvan rakentamiseen ja rekrymarkkinointiin. Tämä ei tarkoita, etteikö joskus ole tarve toimia nopeasti – esimerkiksi jos avainhenkilö lähtee yllättäen – mutta kun strategia on kunnossa, myös nopeaan toimintaan on valmis sapluuna.

Pelikirjoja on kahta laajuutta: perus ja laaja. Peruslaajuinen työkirja antaa eväät suunnitelmallisen, erottuvan ja mitattavan työnantajabrändin rakentamiselle, laajassa versiossa on lisänä yksityiskohtainen rekrymarkkinoinnin strategia.

Pelikirja

Kustannus …… 5.000 €

Sisältää:

  • Missio ja visio
  • Arvot ja vastuullisuus
  • Organisaatiotason pääviestit ja työnantajalupaus
  • Osaajaprofiilit ja viestinnän kohderyhmät, sisäinen/ulkoinen
  • Profiilikohtaiset pääviestit ja työnantajalupaukset
  • Tärkeimmät pitovoimatekijät
  • Tärkeimmät vetovoimatekijät
  • Tärkeimmät erottumistekijät
  • Viestinnän äänensävy
  • Sisältösuunnitelma verkkoon
  • Viestinnän kanavat, sisäinen/ulkoinen
  • Sisältöelementit kanavittain
  • Työntekijälähettiläät
  • Mittarit, sisäinen/ulkoinen

Suunnittelu alkaa noin 2 tunnin määrittelypalaverilla. Lisäksi työn yhteydessä haastatellaan henkilöstöä (noin 5-10 ihmistä, erilaiset roolit ja kokemus).

Pelikirja, laaja

Kustannus yht. …… 7.500 €

Sisältää edellä mainitun lisäksi rekrymarkkinoinnin strategian:

  • Tavoitteet
  • Kohderyhmät ja osaajaprofiilit
  • Pääviestit / osaajaprofiili
  • Rekrymarkkinoinnin kanavat
  • Kampanjan vaiheet (huomio, kiinnostus, ihastus, haku)
  • Uudelleenmarkkinointi
  • Sisältöelementit / vaihe
  • Mittarit ja raportointi
  • Resurssit ja budjetointi

Pelikirjasta on suurta hyötyä myös silloin, jos organisaation sisällä on omaa resurssia sisällöntuotantoon tai nykyiseen viestintä/markkinointikumppaniin ollaan sinänsä tyytyväisiä, mutta työnantajaviestinnän erikoisosaamista heillä ei ole.

Ota yhteyttä!

Jos et meitä usko, usko asiakkaitamme

”Rookielta saimme heti rohkean ja muista erottuvan tarjouksen, joka jo itsessään herätteli nauruhermoja. Työskentely Rookien tiimin kanssa oli saumatonta, ja voin lämpimästi suositella yhteistyötä.”
Projektipäällikkö Anssi Kekkonen, Karelia-amk
”Sujuva ja tehokas työskentely Rookien kanssa auttoi meitä tunnistamaan omat vahvuutemme työnantajana. Arvostamme Rookiessa erityisesti sitä, että hommat sujuvat sovitusti ja asiakkaasta välitetään oikeasti.”  
Kaupunginjohtaja Kalle Larsson, Orimattila
”Rookie on ollut viestintäkumppanimme jo viiden vuoden ajan ja pystyy reagoimaan nopeasti erilaisiin ja yllättäviinkin tarpeisiin. Asiantuntevissa, mutta silti rennoissa merkeissä yhteistyötä on mukavaa tehdä.”
Myyntipäällikkö Mika Lirkki, Parikkalan Valo Oy
”Rookien luovat toteutukset ovat olleet oivaltavia ja hauskoja, ja yhteistyö on ollut todella ketterää. llman Rookieta puhuvat lampaat eivät olisi markkinoineet aitapaaluja Iso-Britanniassa.” 
Markkinointipäällikkö Juha Pelli, IIvari Mononen Group
”Rookien kanssa on jumpattu menestyksellä jäsenhankintaa somekanavissa, joten yhteistyötä on ollut mielekästä jatkaa.”
Viestintäpäällikkö Janne Kettunen, Eläkeliitto
”Rookien toteuttama rekrykampanja ylitti kaikki odotukset sekä määrän että laadun näkökulmasta. Erinomaisia hakijoita oli ympäri Suomea, minkä lisäksi kampanja toi Heinävedelle hyvin näkyvyyttä. Vahva suositus!”
Kunnanjohtaja Maarika Kasonen, Heinävesi

Asiakkaitamme

Taksi Itä-Suomi
Punamusta
Phillips Medisize
Mimmit koodaa
Joensuu
Iivari Mononen
EFM Group
Siun Sote
Suomi Tyres
Soimu
Öljypiste
Kesla
Parikkalan Valo
Orimattila
Eläkeliitto
Oma Häme
Destia