Persettä penkkiin

Persettä penkkiin

Viestintä ei toimi, markkinointi matelee ja myynti laahaa. Pitäs tehdä jotain.

Johtoryhmässä iskee idea.

Ostetaan suunnitelma, kilpailutetaan idea ja hankitaan repäisevä video.

Panostetaan.

Homma tulille. Konsultit, toimistot ja tuotantoyhtiöt töihin.

Ja valmista tulee.

Johtoryhmän pöydän kulmalle ilmestyy timanttinen suunnitelma, nettisivuille napakka slogan ja Facebookiin peukutuksia imuroiva video.

Suunnitelmaan on mietitty kärjet, kohderyhmät ja kanavat. Mukaan on kasattu vuosikello seuraavista toimenpiteistä. Sloganiin on kiteytetty olennaisin ja vielä niin, että erotutaan kilpailijoista. Videoon on luotu mukaansa imaiseva tarina, jota on kuorrutettu hidastetuilla kuvilla, timelapsella ja ilmakuvilla. Sekaan on saatu jopa infografiikkaa.

Kasassa on kerrassaan mahtava paketti.

Nyt lähtee!

Menee puoli vuotta. Ja toinenkin puolikas.

Viestintä ei toimi, markkinointi matelee ja myynti laahaa. Pitäs tehdä jotain – taas.

Johtoryhmässä mietitään, että oisko aika ostaa uusi suunnitelma, kilpailuttaa toinen idea ja hankkia vieläkin repäisevämpi video.

Rullaahan se ruletti näinkin. Parempaan tulokseen pääsee kuitenkin tekemällä viestintää ja markkinointia pitkäkestoisesti ja sitkeästi.

Kyse on loppujen lopuksi siitä, että on vain laitettava persettä penkkiin ja tehtävä. Pitkään ja hartaasti.

Kertarytinällä saa aikaan piikin, mutta tasainen kasvukäyrä vaatii, että hommaa tehdään koko ajan.

Get shit done, kuten on tapana sanoa.

Ei se sisältö synny itsestään, vaikka olisi miten hyvä suunnitelma ja tarkka vuosikello. Se pitää tehdä.

Jos sitä penkkiin iskettävää persettä ei itseltä tai muilta työntekijöiltä löydy, se pitää palkata tai ostaa ulkoa.

Tekemättä kun ei tapahdu mitään.