Digitaalisen markkinoinnin asiantuntija

Tomi Sormunen

Somevelho Nurmi puhuu ja hengittää viraalia. Hän tietää digitaalisesta markkinoinnista Googlen ja Metan ja Microsoftin kanavissa huolestuttavan paljon.

“Hakukonemainonta, SoMe-mainonta, videomainonta, Google-haku, Google Display, Youtube, Facebook, Instagram, LinkedIn, Bing”, Sormunen luettelee ja jatkaa:

“Web-analytiikka; analytiikan asennus, datan kerääminen, tulkinta, esittäminen, raportointi ja optimointi. Tekninen hakukoneoptimointi, digimarkkinoinnin strategiat, dataohjautuva markkinointi, osto- ja asiakaspolkujen luominen ja wordpress-sivustojen optimointi ja vielä…”

No eiköhän tuo riitä.

Muita Tomin vahvuuksia ovat tavoitteellisuus, tuloshakuisuus, analyyttisyys ja ongelmanratkaisukyky. Listaan on lisättävä myös intohimo kaikkea digitaalista kohtaan. Hän seuraa alan kehitystä ja opiskelee uutta loppumattomalla vimmalla.

Ennen Rookieta Tomi työskenteli 13 vuotta ICT-alalla, pääosin DNA:lla ja Elisalla. Ensin myynnissä ja asiakaspalvelussa ja myöhemmin esimies ja koulutustehtävissä.

Monipuolisen kaupallisen osaajan CV:stä löytyy myös kaksi vuotta kiinteistönvälitystä.

Kun Tomilta kysyy harrastuksista sama kela jatkuu.

“Tietotekniikka, ohjelmistot ja teknologia yleensä ovat aina olleet miulle vahva mielenkiinnon kohde.” On digigurulla onneksi ihan oikeaakin vapaa-aikaa. Silloin hän lenkkeilee, treenaa salilla, hakkaa videopelejä ja väijyy elokuvia, äänikirjoja ja podcasteja.

Motto: “More data, less mutu.”