Säänkestävää sivistystä
Kun Itä-Suomen yliopiston Jatkuvan oppimisen keskus (ent. Aducate) tarvitsee vetoapuja markkinointiin, puhelin pirahtaa yleensä Rookien konttorilla - on pirahtanut jo useiden vuosien ajan. Rookie on toteuttanut useita videotuotantoja avoimen yliopiston eri oppiaineiden markkinointitarkoituksiin - esimerkkinä tästä muun muassa syksyllä 2019 toteutettu mainoskampanja MTV3:n Päivän sää -ohjelmayhteistyönä. Kampanjaan tilattiin Rookielta sekä käsikirjoitus että käytännön toteutus.
”Toiveena oli, että mainos ei olisi ”akateemisen jäykkä” ja annoimmekin aika vapaat kädet toimistolle jo suunnitteluvaiheessa. Syntyi hauska video teemalla Aina on hyvä sää opiskella!”, kertaa markkinointisihteeri Eeva Kykkänen.
”Rookien toimesta hoitui vaivattomasti kaikki käsikirjoituksen hyväksymisen jälkeen; kuvaukset, niihin tarvittavat henkilöt sekä lopullisen kuvamateriaalin toimittaminen Maikkarille, kun olimme sen nähneet ja hyväksyneet. Aikataulut pitivät ja lopputulos oli erittäin ammattitaidolla toteutettu ja sitä mitä tilattiin, myös saatiin.”
MTV3:n mukaan kampanjan toteutuneet kontaktit nousivat 3.357.000:een, mikä oli rutkasti enemmän kuin kontaktiennuste lupasi.
”Mainos oli yliopistokentällä noteerattu varsin kateellisin sanakääntein 😊. Mehän olimme ensimmäinen yliopisto/avoin yliopisto tällaisessa, toki perinteistä tv-mainontaa lähinnä hakukuvioihin liittyen on tv:ssä näkynyt ennenkin” .
Jatkoa seurasi syksyllä 2020 Jatkuvan oppimisen keskuksen lanseerauskampanjan merkeissä MTV3:lla ja mtv.fi:n Total-tv-palvelussa.
Videotuotantojen lisäksi ArttuK ja Ville ovat heiluttaneet käsiään ja leukojaan markkinointiin ja sen suunnitteluun liittyvissä teema- ja työpajapäivissä sekä JOK:n omalle henkilökunnalle että yhteistyökumppaneille.
”Palaute on näistä koulutussessioista aina ollut vallan ylistävää, Arttu ja Ville osaavat kertoa asioista ymmärrettävästi ja rennolla otteella. Ja kokemuksen kautta”, Kykkänen kehuu.