Sisäinen viestintä
Auditointi ja koulutus
Sisäinen viestintä vaikuttaa kaikkeen: työn tehokkuuteen, työilmapiiriin, työssäjaksamiseen, asiakaspalveluun, motivaatioon, innovointiin yms. ja siinä on aina kehittävää - jos ihan rehellisiä ollaan, monessa yrityksessä sisäinen viestintä on suorastaan laiminlyöty. Tämä ei sinänsä ole kenenkään vika, asiaan vaan ei ole koskaan huomattu paneutua sen vaatimalla tavalla.
Rookien sisäisen viestinnän koulutuksessa keskitytään lyhyen teoriaosuuden jälkeen olennaiseen: eli tunnistamaan ja korjaamaan yhdessä tilanteita, joissa tieto ei ole kulkenut. Kokemus on osoittanut, että suurin osa tunnistetuista ongelmakohdista saadaan korjattua siltä istumalta ja vaativammatkin asiat vähintään työn alle.
Koulutusta edeltää auditointi, jossa käydään läpi yrityksen oma näkemys sisäisen viestinnän tilasta ja ongelmista sekä kartoitetaan, mitä työkaluja ja kanavia on tällä hetkellä käytössä. Auditoinnin tulokset käydään läpi koulutuksen alussa.
KOULUTUKSEN SISÄLTÖ:
Teoriaosuus 1 h
- Auditoinnin kertoma
- Miksi sisäinen viestintä on niin tärkeää
- Keskeisimmät sisäiseen viestintään vaikuttavat asiat
- Johdon rooli
- Osallistaminen ja osallistuminen
- Tiimien viestintä
- Kanavat ja työkalut
- Käytännön vinkkejä napakan viestin laatimiseen
Työpaja 3 h
- Mietitään aitoja tilanteita, jossa tietoa jäi saamaatta ja urakat kusivat / kärsivät
- Kuinka varmistetaan, että tilanne ei toistu enää
- Mikä on ensimmäinen korjaava toimenpide
- Kuka vastaa ja mikä on aikataulu
- Miten kehittymistä seurataan
Työpajan lopuksi varataan aikaa keskustelulle ja päivän aikana heränneiden uusien ideoiden läpikäyntiin (niitä syntyy aina).
Kouluttajana toimii Rookie Communications Oy:n toimitusjohtaja Arttu Käyhkö.
Kustannus (auditointi ja koulutus) 2.000 € (alv 0).
Rookie-takuu: Jos et ole työhömme tyytyväinen, voit heittää laskulla vesilintua (ei suositella verkkolaskujen kohdalla).
Timanttisia sisältöjä aiheeseen liittyen:
BLOOGIE:
Miksi sisäinen viestintä on tärkeämpää kuin mikään muu
ROOKIETIP:
Helpoin - ja ainoa - tapa välttää viestintäkatastrofi
Sisäisen viestinnän ROI
