Rookien sisältöstrategia ja viestinnän vuosikello
Sisältöstrategiassa etsitään teemat, joiden ympärille kannattaa sisältömarkkinoinnissa tuottaa sisältöä ja mihin kanaviin kohdentaa resurssit.
Tämä tapahtuu määrittämällä kohderyhmät, teemat kohderyhmittäin, kohderyhmäkohtaiset viestinnän kanavat, kanavakohtaiset sisältöformaatit, mittarit ja tuotannon resurssit.
Lopputuloksena yrityksellä on kohdennettu, resurssoitu, aikataulutettu ja tavoitteellinen suunnitelma säännölliseen viestintään ja sisällöntuotantoon.
Huolella suunnitellun sisältöstrategian hyödyt:
- auttaa keskittymään olennaiseen
- varmistetaan asiakaslähtöisyys
- kaikki sisällöt ovat linjassa (äänensävy)
- parantaa hakukonelöydettävyyttä
- pienellä lisätyöllä syntyy sisältöä moneen kanavaan (suunnitelma sisällön kuratointiin)
- helpottaa resurssointia
- sisällöntuotannosta tulee tavoitteellista
- antaa suuntaa maksulliselle mainonnalle
Toteuttamistapa: työpaja 2-3 h.
Osana työtä luodaan viestinnän vuosikello, millä varmistetaan jatkumo ja että kaikki tärkeimmät teemat tulevat viestinnässä huomioitua. Työpajassa täytetään myös julkaisukalenteri esimerkinomaisesti noin kuukauden ajalle eteenpäin.
Kustannus 2.500 €
Timanttisia sisältöjä aiheeseen liittyen:
ROOKIETIP:
Sisältöstrategia 30 sekunnissa
Referenssejä
Sisältöstrategian olemme tehneet muun muassa heille:




