
Mitä jos yrityksenne olisi täysin vastustamaton?
Systemaattisella työnantajabrändäyksellä se voi olla sitä, usko pois.
Autamme kasvuhakuisia yrityksiä houkuttelemaan juuri sellaisia osaajia, joita kasvu vaatii. Näin yritys voi suunnitella tulevaisuuttaan ja toteuttaa visiotaan ilman pelkoa kriittisestä osaajapulasta tai ihmisten karkaamisesta kilpailijoiden leiriin.
Miksi työnantajabrändiin kannattaa panostaa?
Työnantajabrändäys - jolla tässä yhteydessä tarkoitetaan sekä pitkäjänteistä työnantajamielikuvan rakentamista että yksittäisiä rekrykampanjoita - on yksi heikoiten hyödynnetyistä markkinointiviestinnän osa-alueista. Se on sekä harmi että pahimmillaan kohtalokasta ottaen huomioon, miten kovaa kilpailu osaajista on.
Työnantajabrändiin kannattaa panostaa muun muassa seuraavista syistä:
- Erottuva rekrymarkkinointi luo tunnettuutta ja rakentaa yrityksen brändiä tehokkaammin kuin kenties mikään muu
- Panos-tuotto-suhde sille, että yritys löytää säännöllisesti oikeita osaajia oikeisiin pesteihin on… no, priceless
- Sama toisinpäin: mitä maksaa, kun tekijöitä ei löydy tai heitä ei saa pidettyä?
- Erottuva työnantajabrändi kasvattaa tiimihenkeä ja tätä kautta pitovoimaa; kukapa ei haluaisi olla töissä firmassa, joka näkyy ja josta puhutaan (hyvää)
- Yritys, joka panostaa työnantajabrändäykseen, säästää todennäköisesti pitkän pennin muissa rekrytointikustannuksissa
Perusteita on lukuisia muitakin, mutta saitte varmaan ajatuksesta kiinni. Toisin sanoen: työnantajabrändiin investoiminen on yrityksille täysin kriittistä - ja kilpailu osaajista kovenee joka päivä.
Kuten vaikka tähän tapaan:
(klikkaamalla videoihin)
Nämä ovat sattumoisin videoita, mutta konstit ovat monet. Kuten vaikka henkilöstölle ja tulevalle henkilöstölle suunnatun lehden tuottaminen.
Miksi juuri Rookie Communications Oy?

- Koko busineksemme perustuu siihen, että olemme mestareita yhdistämään luovat konseptit ja liiketoiminnan tavoitteista lähtevän strategiatyön. Tästä on erityisen paljon hyötyä työnantajabrändin rakentamisessa ja rekrymarkkinoinnissa
- Koulutamme ja valmennamme työnantajabrändin kehittämistä, joten olemme perehtyneet aiheeseen myös teorian ja case-esimerkkien kautta
- Olemme olleet strategisena kumppanina mukana laajoissa kohtaanto-ongelmaan liittyvissä hankkeissa, joissa mukana ovat olleet kaikki keskeiset toimijat sekä viranomais- että elinkeinoelämän puolelta
- Luomme aina mittariston, jolla toimenpiteiden onnistumista mitataan euroissa
- Pystymme tarvittaessa lisäämään kokonaisuuteen sisäisen viestinnän kehittämisen = pitovoima
- Meillä on tukku todistusaineistoa onnistumisista.
TAB-asiakkaitamme:






Loppukevennykseksi muutamia linkkejä aiheeseen liittyviin sisältöihin:
(klikkaamalla sisältöihin)
Miten pääsette asiassa eteenpäin?
Jos haette kasvua, osaavan työvoiman löytäminen lienee pöydällä säännöllisin väliajoin ellei jatkuvasti. Pystymme tässä auttamaan.
Liikkeelle pääsette olemalla yhteydessä Arttu Käyhköön: arttu@rookiecom.fi
Sovitaan alkuun noin 30 minuutin keskustelu. Se auttaa hahmottamaan, mistä yrityksenne todennäköisesti kannattaa urakka aloittaa. Keskustelu ei tietenkään velvoita mihinkään. Voi hyvin olla niinkin, että pääsette liikkeelle omin voimin, ja kumppani tulee remmiin vasta myöhemmin. Meille on vilpittömästi tärkeintä, että hommat etenevät.
PS. Myönnämme työllemme aina Rookie-takuun: jos koette, että puheet olivat suuremmat kuin teot, voitte heittää laskulla vesilintua.

Ajatuksiamme aiheesta ja sen vierestä löydät esimerkiksi LinkedIn:stä.