Työnantajamielikuva
Kuten tiedämme, osaavan työvoiman puute on yksi suurimmista esteistä pk-yritysten kasvulle. Ei siis kannata pitää kynttilää vakan alla, vaan kun yrityksessänne on työntekijän hyvä olla - ja tästä myös todistusaineistoa - jospa kerrotaan siitä muillekin?
Työntajamielikuvan rakentaminen noudattaa vahvasti Rookien sisältöstrategian lainalaisuuksia, mutta nyt keskitytään vahvasti tai täysin rekryviestintään ja -markkinointiin.
Strategia tehdään kahdella kärjellä:
- Suunnitelma rekrykampanjoita varten
- Suunnitelma työnantajamielikuvan jatkuvaan rakentamiseen
Toteuttamistapa: työpaja 2 h.
Osana työtä luodaan viestinnän vuosikello, millä varmistetaan jatkumo ja että kaikki tärkeimmät työnantajamielikuvan rakentamiseen vaikuttavat teemat tulevat huomioitua.
Työpajassa täytetään julkaisukalenteri esimerkinomaisesti noin kuukauden ajalle eteenpäin. Mielikuvan rakentaminen voidaan siis aloittaa heti.
Timanttisia sisältöjä aiheesta:
Referenssejä:
Videoilla olemme rakentaneet työnantajamielikuva muun muassa näin:
Katso myös: Rekryvideo – OP Koti Suur-Savo (Facebookissa)
