Vaihda muutakin kuin värit ja fontti verkkosivu-uudistuksessa

Kategoriat Bloogie

Ensinnäkin: verkkosivuston uudistaminen voi olla yksi tärkeimmistä päätöksistä, jonka yritys tekee digitaalisen läsnäolonsa vahvistamiseksi. Ja nyt saman tien ne väriviuhkat pois käsistä. Verkkosivu-uudistus on mahdollisuus strategiselle uudelleenajattelulle, ei pelkästään värien ja fonttien vaihtamiselle.

Koitin listata alle viisi ainakin likimain keskeistä asiaa, joita verkkosivuston uudistamista suunniteltaessa kannattaa ottaa mietintään.

 

1. Käyttäjäkokemus

Olipa sisältösi kuinka dynamiittia tahansa, et saa sitä kävijöiden silmien eteen ellei sivustosi ole käytettävä.

Käyttäjäkeskeinen suunnittelu on kriittinen tekijä: sivuston tulee olla intuitiivinen, helppokäyttöinen ja nopeasti navigoitava. Tämä tarkoittaa selkeää informaatioarkkitehtuuria, nopeita latausaikoja ja responsiivista suunnittelua, joka takaa optimaalisen käyttökokemuksen kaikilla laitteilla.

2. Sisältöstrategia

Jos käytettävyys ei olisi niin tärkeä kuin se on, olisin silpaissut tämän listani ykköseksi. Mutta olkoot nyt kakkonen. Sisällön tulee puhutella kohderyhmääsi ja tukea heidän ostopolkuaan.

Mieti sisältöstrategiasi vastaamaan nykyisiä liiketoimintatavoitteitasi, ja keskity erityisesti asiakkaidesi haasteiden ratkaisemiseen ja kysymysten vastaamiseen. Ei siis niinkään siihen, minkälaisia koneita sinulla tehtaassasi on käytössä, vaan siihen, mitä käikäleitä niillä voit asiakkaillesi valmistaa.

Sisällön SEO-optimoitu sisältö auttaa sivustosi löytymistä hakukoneissa ja vahvistaa asemaasi asiantuntijana alallasi.

3. Analytiikan asennus ja seurattavien asioiden määritys

Tästä voisi paremman messun saada aikaan kampanjakoneemme Tomi, mutta sanottakoon lyhyesti: jo sivuston suunnitteluvaiheessa on hyvä ottaa mukaan palaveriin digitaalisen markkinoinnin osaaja miettimään mittarointia, jotta sivusto tuottaa jatkossa dataa evääksi jatkokehitykseen, liidien generoimiseen, myynnin lisäämiseen jne.

4. Ostopolun optimointi

Simppelisti: jokaisen sivun tulee ohjata kävijää eteenpäin ostopolulla (tai myyntifunnelissa, kuten toiset tykkäävät sanoa).

Selkeät call-to-action -kehotukset, kuten ”Lataa opas”, ”Tilaa demo” tai ”Ota yhteyttä”, tulee sijoittaa strategisesti ympäri sivustoa. Käytä asentamaasi analytiikkaa ymmärtääksesi, mitkä sivut ja elementit tuottavat eniten liidejä. Optimoi jatkuvasti.

5. Visuaalinen ilme

Nyt sitten ne väriviuhkat esiin. Visuaalinen ilme on myös tärkeä. Se vaikuttaa ensivaikutelmaan ja brändin käsitykseen. Uudista design-elementit, kuten värimaailma, typografia ja kuvitus, jotka heijastavat yrityksesi nykyistä brändi-identiteettiä. Moderni ja ammattimainen ulkoasu vahvistaa luottamusta ja erottaa sinut kilpailijoista.

Äläkä lopeta siihenkään

Kannattaa sisäistää heti ensivihellyksestä, ettei verkkosivuston uudistaminen ole kertaluonteinen projekti, vaan jatkuva prosessi. Kun listassa esitetyt asiat ovat kunnossa, pääset seuraamaan suorituskykyä ja käyttämään kävijätietoja päätöksenteossa.

Verkkosivuston uudistaminen vaatii aikaa, resursseja ja sitoutumista, mutta voi parhaimmillaan lisätä merkittävästi firman kilpailukykyä ja näkyvyyttä digitaalisessa maailmassa.

Rookiemedia

Kategoriat Bloogie

”Me ei palkalla aleta kilpailemaan!”

Tulevaisuuden työhaastatteluissa hakijat haastattelevat työnantajaa eikä toisinpäin. CV:t minttiin, työnantajat! Jos keskustelu työpaikan vetovoimasta tai -voimattomuudesta saa passiivis-aggressiivisen käänteen – kuten silloin tällöin käy –…

Lue lisää

Ota yhteyttä

Autamme asiakkaitamme voittamaan kilpailun osaajista, joiden perässä ovat kaikki. Ja pitämään heistä myös kiinni.