Nöyrimmät palvelijanne palveluineen

Työnantajabrändin rakentumiseen vaikuttava lukuisat eri asiat, joista osaan voidaan itse vaikuttaa ja osaan ei. Ensiksi mainittuja on huomattavasti enemmän kuin jälkimmäisiä, ja ”osaajapula on kaikilla” on ainoastaan kehno tekosyy olla tekemättä.

Alla ovat yleisimmät palvelumme, joilla toimeen tartumme. Mutta tärkeintä on ymmärtää, mitä ongelmaa olemme oikeastaan edes ratkaisemassa. Tästä pohdinnasta alkaa työ kanssamme, ja näin varmistamme, että eurot käytetään oikeisiin asioihin.

Tavoitteemme on aina päästä konkreettisiin toimenpiteisiin mahdollisimman nopeasti. Tätä kautta arvailun sijaan tekemistä ohjaa data heti alkumetreiltä lähtien.

Ota yhteyttä!

Suunnitelmat

Suunnitteluun investoiminen voi tuntua turhalta, mutta tämä satsaus tulee maksamaan itsensä takaisin moninkertaisesti. Suunnittelu voi liittyä kokonaisuuteen tai tiettyyn osa-alueeseen, kuten sosiaaliseen mediaan.

Suunnitteluvaiheen ei kuitenkaan tarvitse olla kallis ja raskas – kuten se alallamme yleensä on – vaan se voi olla suoraviivainen ja hyvin konkreettinen. Tavoitteemme on, että toimenpiteisiin päästään 3-4 viikossa suunnittelutyön aloittamisesta.

Kysy lisää!

Mittarit

Toimenpiteiden mittaaminen kattaen sekä rekrytointiprosessin että työsuhteen eri vaiheet on luovien konseptien ohella selkein erottautumistekijä kumppanuudessa kanssamme.

Dataa kerätään online- ja offline-menetelmillä, minkä jälkeen toimenpiteitä ohjaavat faktat eikä mutu. Jos panostat työnantajabrändäyksessä johonkin, panosta tähän. Vilpittömästi.

Kysy lisää!

Rekrykampanjat

Rekrykampanjat ovat usein paras tapa saada päät kääntymään. Tämä tarkoittaa sekä heitä, jotka ovat valmiita liittymään joukkoon heti, mutta myös heitä, jotka vasta katselevat, olisiko ruoho vihreämpää ja kahvi tuoreempaa jossain muualla.

Tunnettuudesta ei ole haittaa myöskään asiakashankinnan näkökulmasta; yritys joka pitää huolta omistaan, pitää kyllä huolta myös asiakkaistaan. Tätä mahdollisuutta ei siis kannata hukata “dynaaminen tiimipelaaja saa näköalapaikan” -lätinään.

Kampanjasuunnittelussa panostamme sekä luovaan puoleen että jokaisen vaiheen mittarointiin. Näin (ja vain näin) tekeminen kehittyy koko ajan.

Kysy lisää!

Luovat konseptit

Jos viestintä ei herätä tunnetta, se on tapettia. Työnantajabrändäyksessä ja rekrykampanjoissa kaikki lähtee – tai on lähtemättä – siitä, että onnistutaan kääntämään oikeiden ihmisten päät.

Työnantajaviestintä on perinteisesti valitettavan tylsää ja varovaista, mikä johtuu ennen kaikkea siitä, että yritetään puhua kaikille yhtä aikaa. Valitettavasti silloin ei puhuta kenellekään.

Keskustelu kyvystä ja halusta erottua käydään kanssamme ensimmäisenä.  Jos tiedätte jo, että sitä ei tahdo löytyä, emme ole oikea kumppani.

Kysy lisää!

Sisältökokonaisuudet

Valikoituihin (ja todellisiin!) erottautumistekijöihin ja vahvuuksiin pohjautuvat, persoonalliset ja laadukkaat sisällöt verkkosivuilla ja sosiaalisessa mediassa ovat työnantajabrändäyksen kivijalka.

Tätä kautta potentiaalinen vahvistus muodostaa käsityksensä työyhteisön arjesta, työkavereista, arvomaailmasta, mahdollisuudesta edetä uralla ja lukuisista muista asioista, jotka sitten kallistavat viisarin jompaankumpaan suuntaan.

Toisin sanoen: Peliä ei kannata hävitä sen takia, että sisältöä ei ole tai se on samanlaista kuin kaikilla muillakin. Siitä peli vasta alkaa.

Kysy lisää!

Videotuotannot

Jos kuva kertoo enemmän kuin tuhat sanaa, video…

Heti kun peruspalikat ovat paikallaan, kannattaa videoita tuottaa sekä kampanjointia varten että ajattomina sisältöinä verkkosivuille. Suunnittelemme videotuotannot aina niin, että niistä saadaan editoitua materiaalia useaan eri kanavaan ja hakijapolun eri vaiheisiin.

Konstit ovat tässäkin monet, mutta yksi on ja pysyy: jos et onnistu jättämään muistijälkeä, ei formaatilla ole väliä. Videotuotannot ovat aina jonkinasteinen investointi, joten siinä tämä korostuu erityisesti.

Kysy lisää!

Valmennukset

Jos organisaationne kaipaa alkuvaiheessa lähinnä uusinta tietoa, näkökulmia, case-esimerkkejä ja sparrausta, liikkeelle voi lähteä kevyesti koulutuksella tai valmennuksella.

Meillä on kokemusta kymmenistä erikokoisille yrityksille ja julkisen puolen toimijoille järjestetyistä valmennus- ja koulutuskokonaisuuksista, ja palaute näistä on ollut poikkeuksetta erinomaista.

Valmentajana toimii toimitusjohtaja Arttu Käyhkö.

Kysy lisää!

Kumppanimme

Milloin oma osaamisemme loppuu, apuun rientävät kumppanit. Verkostostamme löytyy osaajia muun muassa rekrytoinnin ulkoistamiseen tai rekrytointiin liittyviin koulutuksiin ja konsultointeihin, kv-rekrytointiin, HR-palveluihin, työnohjaukseen ja tiimivalmennuksiin.

Kun yhteistyö lähtee käyntiin ja saadaan mittarit paikalleen, yleensä myös mahdollinen kumppaneiden tarve kirkastuu. Tavoitteemme on pystyä tarjoamaan yhdeltä luukulta kaikki tarvittava ylivoimaisen työnantajabrändin rakentamiseen.

Kysy lisää!

Asiakkaitamme

Taksi Itä-Suomi
Punamusta
Phillips Medisize
Mimmit koodaa
Joensuu
Iivari Mononen
EFM Group
Siun Sote
Taitori
Suomi Tyres
Soimu
Öljypiste
Kesla
Parikkalan Valo
Orimattila
Eläkeliitto
Oma Häme
Destia

Jos et meitä usko, usko asiakkaitamme

”Viimein löysimme kumppanin, joka hanskaa sekä strategisen että operatiivisen puolen.”  
Myyntijohtaja Perttu Ahvenainen, Taitori Oy
”Rookielta saimme heti rohkean ja muista erottuvan tarjouksen, joka jo itsessään herätteli nauruhermoja. Työskentely Rookien tiimin kanssa oli saumatonta, ja voin lämpimästi suositella yhteistyötä.”
Projektipäällikkö Anssi Kekkonen, Karelia-amk
”Sujuva ja tehokas työskentely Rookien kanssa auttoi meitä tunnistamaan omat vahvuutemme työnantajana. Arvostamme Rookiessa erityisesti sitä, että hommat sujuvat sovitusti ja asiakkaasta välitetään oikeasti.”  
Kaupunginjohtaja Kalle Larsson, Orimattila
”Rookie on ollut viestintäkumppanimme jo viiden vuoden ajan ja pystyy reagoimaan nopeasti erilaisiin ja yllättäviinkin tarpeisiin. Asiantuntevissa, mutta silti rennoissa merkeissä yhteistyötä on mukavaa tehdä.”
Myyntipäällikkö Mika Lirkki, Parikkalan Valo Oy
”Rookien luovat toteutukset ovat olleet oivaltavia ja hauskoja, ja yhteistyö on ollut todella ketterää. llman Rookieta puhuvat lampaat eivät olisi markkinoineet aitapaaluja Iso-Britanniassa.” 
Markkinointipäällikkö Juha Pelli, IIvari Mononen Group
”Rookien kanssa on jumpattu menestyksellä jäsenhankintaa somekanavissa, joten yhteistyötä on ollut mielekästä jatkaa.”
Viestintäpäällikkö Janne Kettunen, Eläkeliitto

Ota yhteyttä

Autamme asiakkaitamme voittamaan kilpailun osaajista, joiden perässä ovat kaikki. Ja pitämään heistä myös kiinni.